/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/(۱۲)سرپرست فرمانداری محلات:

جهاددانشگاهی با رویکرد دانش بنیان در پیشرفت اهداف متعالی نظام نقش‌آفرین است

۰۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۴ کد : ۴۶۷۵۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
ملک جانی با اشاره به سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، این نهاد را دانش‌بنیان و نوآور دانست و گفت: با توجه به ظرفیت و توان این نهاد، انتظار می‌رود که در تحقق شعار سال نقش مهمی ایفا کند.
جهاددانشگاهی با رویکرد دانش بنیان در پیشرفت اهداف متعالی نظام نقش‌آفرین است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ علیرضا ملک‌جانی سرپرست فرمانداری محلات در آستانه 16 مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، ضمن تبریک این روز، گفت: این نهاد انقلابی از بدو تأسیس تاکنون همواره انجام کارهای بر زمین مانده را در دستور کار خود قرار داد و با اقدامات جهادی در پیشرفت اهداف متعالی نظام نقش‌آفرین بوده است.

وی تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی را یکی از امتیازهای این نهاد انقلابی برشمرد و اضافه کرد: این نهاد با حضور جهادی در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمان ناباروری توانسته خدمات بسیار ارزنده‌ای را به مخاطبان ارائه دهد. این خدمات خوشبختانه در کشور و سایر استان‌ها به وضوح مشهود است.

ضرورت استفاده از دستاوردهای جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی

ملک‌جانی ضرورت استفاده از دستاوردهای جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی را یادآور شد و افزود: فعالان این مجموعه برای ارائه خدمت از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و با اخلاص در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی قدم می‌گذارند. این مجموعه علمی و آموزشی با در اختیار داشتن نیروهای متخصص می‌تواند نقش مهمی در رونق صنعت کشاورزی، سنگ، گیاهان دارویی و ... داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد فرمانداری محلات با جهاددانشگاهی استان، ادامه داد: با تعامل و همکاری بین این دو مجموعه می‌توان ظرفیت‌های شهرستان و استان را شکوفا کرد. جهاددانشگاهی دارای ظرفیت‌هایی است که می‌تواند نقش مهمی در تحول و رشد استان داشته باشد که این مهم در سایه تعامل بین دستگاهی و بین‌دانشگاهی محقق می‌شود.

سرپرست فرمانداری محلات در ادامه جهاددانشگاهی را مرکز علوم دانش‌بنیان و نوآور دانست و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و توان علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و درمانی که در این نهاد وجود دارد انتظارها بر این است که در تحقق شعار سال نقش مهمی ایفا کند. خوشبختانه این مجموعه دارای نیروهای خدومی است که قادرند به منویات رهبری در بخش‌های مختلف جامه عمل بپوشانند.

مأموریت‌گرا بودن طرح و برنامه‌های جهاددانشگاهی

ملک‌جانی مأموریت‌گرا بودن طرح و برنامه‌های جهاددانشگاهی در مؤلفه‌های مدون و تعریف شده را مورد تأکید قرار داد و افزود: برنامه‌ها باید دارای زمان‌بندی مشخص باشند، مثلاً بدانیم تا یکسال یا ۵ سال آینده قرار است به کدام هدف برسیم. برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از نیروهای زبده، باتجربه و با انگیزه می‌تواند علاوه بر رفع نیاز بومی استان به رفع نیاز کشور نیز منتج شود.

این مقام مسئول در پایان در گفت وگو با ایکنا با تأکید بر شناخت هرچه بیشتر دستگاه‌ها و ادارات با ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، ادامه داد: شاید برخی از افراد با وظایف و عملکرد این نهاد آشنایی کافی نداشته باشند و لازم است دستاوردهای این مجموعه به بهترین شکل معرفی شود. شناخت ظرفیت‌ها باعث می‌شود تا مسائل شهرستان‌ها تناسب‌سازی شده و برای رفع مشکلات و ارتقای شاخصه‌ها مفید واقع شود.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی علمی پژوهشی


نظر شما :