با رویکرد معرفت‌افزایی درباره نهضت امام حسین(ع)؛

مسابقه «امام سوم» ویژه اعضای جهاددانشگاهی برگزار می شود

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۲ کد : ۴۷۱۸۴ معاونت فرهنگی تاپ خبر
مسابقه «امام سوم» با رویکرد معرفت‌افزایی درباره نهضت امام حسین(ع)، شناسایی و معرفی آیین‌های سنتی عزاداری بومی ایران ویژه اعضای جهاددانشگاهی برگزار می شود.
مسابقه «امام سوم» ویژه اعضای جهاددانشگاهی برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در راستای بسط و توسعه فرهنگ جهادی در میان جهادگران دانشگاهی و خانواده‌هایشان و با توجه به شروع ایام محرم الحرام و شایستگی سرآغار چنین حرکتی با حماسه آفرینی سیدالشهدا علیه السلام، اقدام به طراحی مسابقه «امام سوم» کرده است.

رویکرد این مسابقه معرفت‌افزایی درباره نهضت امام حسین(ع)، شناسایی و معرفی آیین‌های سنتی عزاداری بومی ایران است و در کنار نگاه ویژه به آیین‌های عزاداری در ایران به پرورش، ترغیب، ترویج، هدایت و حمایت از تولید آثار هنری جهادگران و اعضای محترم خانواده آنها در فضای مجازی می پردازد.

این مسابقه فرهنگی – هنری در 3 رشته عکس (گزارش تصویری با موضوع مسابقه - حداکثر 3 عکس)،  فیلم (گزارش مستند با موضوع مسابقه- حداکثر 3 دقیقه) و صوت (شامل: خوانش کتاب، دلنوشته، شعر، خاطره، مداحی کودکان، داستان کوتاه و گزارش مستند با موضوع مسابقه- حداکثر 3 دقیقه) با موضوع  عزاداری حسینی(انعکاس آیین های مختلف عزاداری در شهرها و روستاهای ایران)، معرفت حسینی (انعکاس شور کودکی، هویت نوجوانی، شعور جوانی، ادب کهنسالی) و نذری حسینی (انعکاس سنت‌های رایج در شهرها و روستاهای ایران از مراحل مختلف تهیه و توزیع نذری، ویژه آن منطقه) برگزار می شود.

از شرایط شرکت در مسابقه ارسال حداکثر 3 اثر در یک یا چند بخش مسابقه و امکان تولید آثار به صورت انفرادی(جهادگر- هریک از اعضای خانواده) و جمعی(خانواده) است و به 3 نفر برتر هر بخش جوایز نقدی اهدا می شود.

همچنین با انجام قرعه کشی ویژه بین تمام شرکت کنندگان در مسابقه به 6 نفر از شرکت کنندگان جایزه کمک هزینه سفر زیارتی اهدا می شود.

شرایط ارسال آثار برای عکس حداکثر سایز هر اثر 1 مگابایت با فرمت jpeg، برای فیلم حداکثر سایز اثر 20 مگابایت با فرمت mp4و برای صوت حداکثر سایز اثر 20 مگابایت با فرمت mp3 است.

گفتنی است؛ علاقه مندان می تواند برای شرکت در این مسابقه که مهلت آن تا 6 شهریورماه است به سامانه رویتاب http://roytab.ir/ مراجعه نمایید.

کلید واژه ها: مسابقه


نظر شما :