رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی:

ساختار دانشجویی ایسنا می تواند به امیدآفرینی در کشور کمک کند

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۹ کد : ۴۷۶۸۱ معاونت فرهنگی تاپ خبر
عسگری اظهارکرد: خبرنگار می تواند با ایجاد یک موج در یک موضوع، تاثیرگذاری بالایی داشته باشد، خبرگزاری ایسنا نیز با توجه به ساختار دانشجویی که دارد، می تواند به امیدآفرینی در کشور کمک کند.
ساختار دانشجویی ایسنا می تواند به امیدآفرینی در کشور کمک کند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ نوربخش عسگری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در بازدید از خبرگزاری ایسنا، اظهارکرد: خبرنگاران به دنبال اخباری هستند که پذیرش عمومی و عام داشته باشد اما دیدگاه ما بر این است که خبرنگاران ضمن اینکه به جنبه اطلاع رسانی مسائل توجه دارند، باید به جنبه تحلیلی آنها نیز بپردازند، چراکه هر خبری که منتشر می شود با تحلیل کارشناسی و درست می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی قدرت زیادی پیدا کرده است، تصریح کرد: خبرگزاری ها می توانند از تخصص خود در انتشار اخبار در فضای مجازی و تولید محصولات چندرسانه ای برای تاثیرگذاری بیشتر اخبار، استفاده کنند.

عسگری ادامه داد: یکی از نقاط ضعف حوزه اطلاع رسانی در استان مرکزی، عدم شناخت کافی دیگر نقاط کشور نسبت به استان است. در دیگر نقاط کشور استان مرکزی بیشتر به عنوان یک استان صنعتی شناخته می شود این در حالیست که استان مرکزی ظرفیت های دیگری در سایر حوزه ها از جمله گردشگری و فرهنگی و ... نیز دارد و حتی محتوای استان در حوزه فرهنگی و گردشگری بسیار بیشتر از حوزه صنعتی است و قابلیت رقابت با سایر استان ها را دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه شناساندن و معرفی مفاخر و مشاهیر موجود در استان مرکزی که در سطح بین المللی نیز خاص هستند، در استان کم کاری شده است، البته بخش صنعتی و حوزه گردشگری صنعتی نیز جای کار زیادی دارد و رسانه می تواند در شناخت توانمندی های استان تاثیر بالایی داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر معرفی قابلیت گردشگری صنعتی استان از سوی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: باید از این قابلیت های مثبت برای معرفی استان استفاده شود نه اینکه تنها بر پوشش معضلات و نقاط منفی تمرکز شود.

وی اضافه کرد: برخی شهرستان ها و اماکن در استان ناشناخته است، این در حالیست که تعداد مفاخر و مشاهیر و این اماکن گردشگری در استان مرکزی نسبت به برخی استان ها، بیشتر است. در برخی استان‌ها تنها چند فرد شاخص وجود دارد اما در استان مرکزی ۱۲۰۰ شخصیت معروف در سطح  ملی و بین المللی وجود دارد که می توانند نمادهای بزرگی برای استان باشند.

وی در خصوص کربلایی کاظم ساروقی گفت: صدا و سیما باید اقدام به ساخت فیلم در خصوص این شخصیت انجام دهد تا در قالب یک اثر هنری، این معجزه بزرگ به تمام کشور معرفی شود. زبان هنر در این حوزه ها می تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در پایان به ایسنا،  گفت: خبرنگار می تواند با ایجاد یک موج در یک موضوع، تاثیرگذاری بالایی داشته باشد، خبرگزاری ایسنا نیز با توجه به ساختار دانشجویی که دارد، می تواند به امیدآفرینی در کشور کمک کند.

کلید واژه ها: سازمان مدیریت برنامه استان استان مرکزی صنعتی گردشگری


نظر شما :