انتشار کتاب "اصول مراقبت‌های پرستاری در واحدهای اورژانس و مراقبت‌های ویژه" در استان مرکزی

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۴ کد : ۴۸۲۸۸ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کتاب اصول مراقبت های پرستاری در واحدهای اورژانس و مراقبت های ویژه با تکیه بر نکات بالینی و مراقبتی توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.
انتشار کتاب "اصول مراقبت‌های پرستاری در واحدهای اورژانس و مراقبت‌های ویژه" در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر، گفت: کتاب اصول مراقبت های پرستاری در واحدهای اورژانس و مراقبت های ویژه با تکیه بر نکات بالینی و مراقبتی توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان به چاپ رسید.

وی با بیان اینکه مراقبت های ویژه در اورژانس و بخش های مراقبت ویژه شامل کلیه مراقبت های حساس وابسته به زندگی بیمار است، افزود: به عبارت دقیق تر می توان گفت مراقبت ویژه، مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری های حاد مخاطره آمیز حیات، تحت نظر ماهرترین پرسنل همراه با وسایل و امکانات پیشرفته است.

به گفته وی، کتاب اصول مراقبت های پرستاری مشتمل بر 10 فصل است. فصل اول شامل اصول و کلیات پرستاری مراقبت های ویژه و اورژانس می باشد. در فصل دوم ارزیابی سطح هوشیاری و معرفی انواع مقیاس های آن در icu و اورژانس و در فصل سوم ارزیابی و اداره راه هوایی در بیماران اورژانس و icu مورد بررسی قرار گرفته است.

غلامی ادامه داد: فصل چهارم این کتاب به تشریح اکسیژن درمانی و روش های آن، فصل پنجم تهویه مکانیکی(تهاجمی و غیرتهاجمی) و فصل ششم تفسیر گازهای خون شریانی(ABG) می پردازد.

وی تاکید کرد: در فصل هفتم پیشگیری و کنترل عفونت در اورژانس و icu با تکیه بر نقش پرستاران مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: فصل هشتم شناخت داروهای حیاتی و محاسبات دارویی شایع، فصل نهم شوک و انواع آن و در فصل دهم شوک در خونریزی بررسی شده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان در پایان خاطرنشان کرد: از باب اهمیت این موضوع و حفظ سلامت جامعه، کتاب اصول مراقبت های پرستاری در واحدهای اورژانس و مراقبت های ویژه با تکیه بر نکات بالینی و مراقبتی تالیف باقر خرم و همکاران در 299 صفحه به قیمت 100هزار تومان توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.


نظر شما :