به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی؛

کتاب "روش‌های کاربردی نوین در ویندوز" منتشر و رونمایی شد

۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۰ کد : ۵۰۷۰۰ معاونت فرهنگی تاپ خبر
 کتاب "روش های کاربردی نوین در ویندوز" به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی منتشر شد.
کتاب "روش‌های کاربردی نوین در ویندوز" منتشر و رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ علی اصغر زارعی مولف این کتاب در آئین رونمایی از کتاب روش های کاربردی نوین در ویندوز، اظهارکرد: دنیای تکنولوژی، یک دنیای توقف‌ناپذیر است؛ اگرچه تا چندین سال قبل، تکنولوژی به کندی پیش می‌رفت، اما چند سالی است که شاهد سرعت گرفتن آن شده‌ایم. هر روزه اطلاعات جدید و اصطلاحات جدیدی را می‌شنویم که همگی قصد دارند جلوه دیگری از تکنولوژی را به ما نشان دهند. در این بین، مفهوم «متاورس» می‌خواهد نهایت این پیشرفت را به مرحله ظهور برساند.

وی با بیان اینکه واژهMetawarse  از دو قسمت متا به معنای ماورا و ورس به معنای دنیا تشکیل شده و ترجمه علمی این واژه دنیای ماورا است، افزود: متاورس را می‌توان یک فضای مشترک مجازی که از ترکیب واقعیت فیزیکی، واقعیت مجازی و ارزهای دیجیتال حاصل می‌شود، تعریف کرد که کاربران را قادر می‌سازد به صورت مجازی با هم در تعامل باشند.

به گفته وی، متاورس برای کاربران امکان کار کردن، برگزاری جلسه، بازی و تعامل اجتماعی در این فضاهای سه ‌بعدی را فراهم می‌کند و درواقع، کاربران را در همه جنبه‌های زندگی با یکدیگر متصل می‌سازد.

زارعی افزود: رسانه‌های اجتماعی یا شبکه‌های اجتماعی احتمالا رایج‌ترین مورد استفاده از اینترنت در دهه اخیر است. برای مثال واتس اپ و اینستاگرام، بر مؤلفه اجتماعی اینترنت متکی هستند و انتقال به یک محیط مجازی سه بعدی، مطمئنا به آنها کمک خواهد کرد. ترکیب ظرفیت ساخت مکان‌های مجازی در متاورس با قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد جهان‌های آنلاین مشترک، ترکیب قدرتمندی است که به ما امکان می‌دهد با رسانه‌های اجتماعی به روش‌هایی تعامل کنیم که قبلا هرگز تجربه نکرده‌ایم.

مولف کتاب روش های کاربردی نوین در ویندوز در ادامه خاطرنشان کرد: مهمترین عیب متاورس را می توان کمرنگ کردن روابط انسانی دانست. با متاورس عملا دیگر نیازی به ارتباط فیزیکی در هیچ جایی ندارید.

وی در معرفی کتاب "روش های کاربردی نوین در ویندوز" که در قالب ۸ فصل و ۲۴۸ صفحه چاپ شده است، گفت: در فصل اول درباره ویندوز ۱۰ و ۱۱ صحبت شده است. مایکروسافت در آخرین رویداد خود از ویندوز ۱۱ با ظاهری کاملا جدید در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱ به صورت رسمی رونمایی کرد. ویندوز ۱۱ در ظاهر شبیه مک  شده و در آن منوی استارت، نوار وظیفه و طراحی آیکون ها تغییر کرده است. در این نسخه از ویندوز امکان شخصی سازی بیشتری به کاربر داده شده است.

زارعی افزود: در فصل دوم درباره مرورگرها توضیح داده شده و در فصل سوم به سیستم عامل اندروید پرداخته شده و درباره اینکه پیش از فروش گوشی چه کارهایی باید انجام دهیم یا اینکه اپ های این نوع سیستم عامل را از کدام فروشگاه دانلود و نصب کنیم سخن گفته شده است.

این مقام مسئول در پایان به ایسنا، تصریح کرد: در فصل چهارم به اینترنت ۵ G و ویژگی های آن و چگونگی استفاده از آن پرداخته است. برخی از قابلیت های این نسل از اینترنت این است که سرعت آپلود و دانلود بسیار بالا می رود. مدت تأخیر در ارتباط دستگاه ها با شبکه های وایرلس به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند. در فصل پنجم درباره ایمیل و جیمیل و اینکه چطور قربانی ایمیل حاوی تصاویر آلوده نشویم ، صحبت شده و در فصل ششم به فضاهای ذخیره سازی ابری مانند One Drive اشاره شده و فصل هفتم به بدافزار، کلاهبرداری و ویروس پرداخته شده  ودر فصل هشتم در مورد قابلیت و روش استفاده از چند اپلیکیشن سخن به میان آمده است.

کلید واژه ها: ویندوز رسانه اجتماعی متاورس اینترنت


نظر شما :