رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی در بازدید مرکز جهاددانشگاهی اراک تاکیدکرد:

آموزش نیروی انسانی متخصص با مشارکت سازمان‌ها جهت کسب مهارت دانش‌آموختگان

۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۲ کد : ۵۰۷۰۲ معاونت آموزشی تاپ خبر
دکتر نظام آبادی تصریح کرد: هدف دانشگاه علمی کاربردی فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می‌باشد به نحوی که دانش‌ آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آن‌ها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.
آموزش نیروی انسانی متخصص با مشارکت سازمان‌ها جهت کسب مهارت دانش‌آموختگان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علیرضا نظام آبادی رئیس دانشگاهی علمی کاربردی استان مرکزی در حاشیه بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک به نقش و جایگاه دانشگاه علمی کاربردی در تولید علم کل کشور پرداخت و افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی می‌باشند تشکیل و با به‌کارگیری و سازمان‌دهی امکانات، منابع مادی و انسانی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به برگزاری دوره‌های علمی اقدام می‌کند.

وی افزود: هدف دانشگاه علمی کاربردی، فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می‌باشد به نحوی که دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آن‌ها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.

نظام آبادی تصریح کرد: دانشگاه جامع مسئولیت برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پشتیبانی‌های کارشناسی، عملیاتی، اطلاعات و سیاست‌گذاری‌های کلان و نیز نظارت و ارزشیابی مراکز و موسسات علمی کاربردی را برعهده دارد. مراکز و موسسات آموزش عالی علمی  کاربردی زیرنظر دانشگاه، رکن اجرایی آموزش‌های علمی  کاربردی و به قصد ارتقاء دانش کار و ایجاد مهارت‌های متناسب با حوزه فعالیت شغلی افراد تأسیس شده‌ است.

دکتر وجیه اله پارسا رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های این مرکز آموزشی بیان کرد.

گفتنی است؛ رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی در پایان این نشست از کلاس های درسی، کارگاه ها و آزمایشگاه‌ های این مرکز آموزشی بازدید به عمل آورد.

کلید واژه ها: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه آموزش


نظر شما :