به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی؛

کتاب "کشف استدلالی غرض سوره‌های احقاف، محمد، فتح و حجرات" منتشر شد

۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۱ کد : ۵۱۲۱۰ معاونت فرهنگی تاپ خبر
 کتاب "کشف استدلالی غرض سوره های احقاف، محمد، فتح و حجرات" توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.
کتاب "کشف استدلالی غرض سوره‌های احقاف، محمد، فتح و حجرات" منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر، گفت: کتاب کشف استدلالی غرض سوره‌های احقاف، محمد، فتح و حجرات توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان به چاپ رسید.

وی با اشاره به اینکه نگرش جامع گرایانه به معانی سوره ها، نگرشی نو و ساختاری به مفاهیم مطرح شده در سوره است، تصریح کرد: این نگاه نو، افق جدیدی در درک و فهم معانی بلند این کتاب آسمانی می گشاید و روش های نوینی را در عرصه قرآن پژوهی و آموزش های قرآنی ارائه می دهد و بسیاری از راه های ناهموار را در مسیر تلاش های قرآنی هموار و آسان می نماید.

غلامی ادامه داد: این کتاب مشتمل بر 5 فصل است. فصل اول شامل کلیات، تبین موضوع، اهداف کتاب، پیشینه موضوع، مفاهیم و متغیرها، مفهوم شناسی، غرض سوره، واژه سوره، ساختار سوره، قواعد مراحل کشف استدلالی ساختار و غرض سوره های قرآن و ... می باشد.

به گفته وی؛ در فصل دوم روش کشف استدلالی ساختار و غرض سوره احقاف به بررسی ترتیب نزول سوره، فضیلت سوره، سیاق بندی استدالالی آیات سوره احقاف، کشف غرض سوره با جمع بندی منطقی عنوان کشف شده برای هر سیاق، تقویت غرض کشف شده با بررسی عناصر برون متنی سوره می پردازد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در فصل سوم روش کشف استدلالی ساختار و غرض سوره محمد، مرحله اول برای شناسایی مشخصات سوره محمد، ترتیب نزول سوره، فضیلت سوره و در فصل چهارم روش کشف استدلالی ساختار و غرض سوره فتح، ترتیب نزول سوره، سخنان مفسرین در شان نزول آیه، فضیلت سوره، سیاق بندی استدلالی آیات سوره فتح، ویژگی های سیاق پنجم سوره فتح و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

غلامی اظهارکرد: فصل پنجم روش کشف استدلالی و ساختار و غرض سوره حجرات، ترتیب نزول سوره، فضیلت سوره، سیاق بندی استدلالی آیات سوره حجرات، کشف غرض سوره حجرات، تقویت غرض کشف شده با بررسی عناصر برون متنی سوره و ...بررسی شده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان در پایان خاطرنشان کرد: از این رو کتاب کشف استدلالی غرض سوره های احقاف، محمد، فتح و حجرات تالیف رقیه بیدهندی و دکتر محمد خامه گر در 209 صفحه و به قیمت 100 هزار تومان توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.

کلید واژه ها: سوره فضیلت سوره ترتیب نزول سوره


نظر شما :