رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور در بازدید جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی ظرفیت خوبی در حوزه آموزش دارد/ نیازمند تحول جدیدی در حوزه آموزش هستیم

۲۱ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۹ کد : ۵۱۵۶۴ معاونت آموزشی تاپ خبر
دکتر میری با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی از استان های پایلوت نیازسنجی و ارزشیابی آموزش است، افزود: جهاددانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه آموزش دارد.
جهاددانشگاهی ظرفیت خوبی در حوزه آموزش دارد/ نیازمند تحول جدیدی در حوزه آموزش هستیم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر محسن میری رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی جهاددانشگاهی، تصریح کرد: جهاددانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه آموزش دارد.

وی اظهارکرد: استان مرکزی یکی از استان های پایلوت نیازسنجی و ارزشیابی آموزش است. در همین راستا ما بدنبال محلی جهت استقرار در استان برای احیاء و برگزاری دوره های آموزشی هستیم که با توجه به پتانسیل های آموزشی جهاددانشگاهی می توان از ظرفیت های این نهاد به خوبی استفاده کرد.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور اضافه کرد: در حوزه آموزش نیازمند تحول جدیدی هستیم و باید با پرهیز از آموزش های سنتی، به شکل جدی به آموزش های جدید و نوین روی بیاوریم.

میری ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در جهاددانشگاهی استان ابرازامیدواری کرد؛ جهاددانشگاهی با ورود به عرصه های پیشرفته آموزش به یاری نظام مدیریت دولتی کشور بپردازد.

دکتر نظرپور کاشانی مشاور عالی رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور نیز در ادامه با اشاره به دوره های آموزشی مدیران در سطح کشور، گفت: بحث بازنگری محتوا در حوزه آموزش، کارکرد و خروجی لازم را ندارد. در زمینه روش ها و تکنولوژی های آموزشی در کشور دچار کم کاری شده ایم که می توان با بهره مندی از تکنولوژی های نوین از ظرفیت دستگاه هایی همچون جهاددانشگاهی استفاده کرد.

وی بر ارزیابی دوره های آموزشی تاکید کرد و گفت: هدف اساسی اجرای دوره های آموزشی ارتقاء سطح فهم، درک، مهارت و نگرش مدیران است. تصمیم ما در حوزه سیاستگذار، بازنگری در محتوا و ابزارهای آموزشی است.

دکتر علی اصغر غفاری زاده رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد، افزود: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای منحصربه فرد در کشور است که با سابقه طولانی در حوزه آموزش با حضور نیروهای متخصص و توانمند در استان در حال فعالیت می باشد.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در طی چهل سال فعالیت خود در حوزه های آموزشی موفق عمل کرده است، بیان کرد: آموزش های این نهاد متناسب با نیاز روز جامعه برگزار می شود.

غفاری زاده خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش خدمات گسترده ای به جامعه ارائه می شود و کیفیت یکی از مهمترین اصول برگزاری دوره های آموزشی جهاددانشگاهی است.

وی به ظرفیت های آموزشی جهاددانشگاهی در شهرستان های ساوه و محلات اشاره کرد و گفت: درصدد ورود به حوزه آموزش در  شهرستان های اطراف پایتخت هستیم.

محسن مرادی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان در ادامه، اظهارکرد: جهاددانشگاهی نهادی عمومی و غیردولتی زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دارای شبکه و ساختار مناسبی در کشور است.

وی با اشاره اینکه جهاددانشگاهی در حوزه آموزش و توسعه علم پیشگام و دارای سابقه طولانی است، تصریح کرد: این نهاد نقش مهمی در همکاری موثر با دستگاه ها و مراکز علمی در سطوح های مختلف در استان و کشور ایفا می کند.

مرادی با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت های خوبی در حوزه آموزش دارد که می توان نتایج آن را به جامعه تسری داد بر ضرورت استفاده از بسترهای مختلف حوزه های جهاددانشگاهی تاکید کرد.

انسیه صالحی معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان نیز در ادامه این نشست، گفت: جهاددانشگاهی در حوزه معاونت آموزش و کارآفرینی دارای شبکه ای گسترده است. هم اکنون 600 هزار ظرفیت برای آموزش و بیش از 700 دوره آموزشی تدوین شده مصوب دارد که در حوزه شغلی و مهارتی در سطوح مختلف برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی سابقه چهل ساله در حوزه آموزش دارد، خاطرنشان کرد: این نهاد مجوزهایی از سوی امور استخدامی کشور، وزارت بهداشت و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حوزه آموزش کارکنان دولت اخذ کرده است.

صالحی ادامه داد: جهاددانشگاهی با شناسایی خلاهای آموزشی در استان، با بهره مندی از فناوری های نوین آموزشی به این حوزه ورود پیدا کرده است.

به گفته وی، معاونت آموزشی جهاددانشگاهی سابقه طولانی و درخشانی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دارد. شاکله و ساختار معاونت آموزشی شامل مرکز آموزش کوتاه مدت، مرکز آموزش کارکنان دولت است که در همین راستا دوره های مختلفی برای سازمان های و نهادهای مختلف استان انجام داده است.

این مقام مسئول به فعالیت کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: ارزیابی مدیران استان با حضور ارزیابان خبره انجام شده تا شایستگی و مهارت های آنان جهت تصدی شغل مدیریتی توسط جهاددانشگاهی سنجیده شود.

صالحی به آموزش های کوتاه مدت در شهرستان های ساوه و محلات نیز اشاره کرد و گفت: دوره های آموزشی به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و محدویتی برای اجرای دوره ها وجود ندارد.

کلید واژه ها: حوزه آموزش آموزش مدیریت دولتی جهاددانشگاهی


نظر شما :