رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی اراک:

کانون‌ گفت‌وگوهای فرهنگی بزودی راه‌اندازی می‌شود

۲۷ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۸ کد : ۵۱۷۷۱ معاونت آموزشی تاپ خبر
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک از راه اندازی کانون های گفت وگوهای فرهنگی در این مرکز آموزشی خبر داد.
کانون‌ گفت‌وگوهای فرهنگی بزودی راه‌اندازی می‌شود

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر وجیه اله پارسا رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک با اشاره به اینکه طرح راه اندازی کانون گفتگوهای فرهنگی، در حال انجام است، افزود: هدف از راه اندازی این کانون این است که فضای باز برای بحث و گفتگو، البته به شکلی ساده تر صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: آنچه در دو ماه اخیر در کشور اتفاق افتاد، بروز و ظهور گسل های موجودی بود که در عرصه فرهنگی کشور وجود داشت و معمولا آنها را درمان نکرده بودیم.

پارسا اظهارکرد: هر جامعه ای فرهنگ رسمی، عمومی و نخبگانی دارد که این فرهنگ ها طبیعتا فاصله هایی دارند؛ ولی گاهی این فواصل بسیار زیاد می شود. به همین دلیل مدیریت مسائل استان ها بر اساس نظرات دانشگاهیان و نخبگان انجام نمی شود، همانگونه که مسایل مردم یک چیز است و پایان نامه ها چیز دیگرند.

این مقام مسئول بیان کرد: مهمترین مسئله ای که باید کاهش یابد شکاف بین این فرهنگ هاست که در این راستا اتفاقات مختلفی باید بیفتد تا به هدف دست یابیم.

وی با بیان اینکه ایجاد کافه های گفت و گو محور در دانشگاه ها بسیار مهم است، تصریح کرد: یکی از ریشه های فاصله افتادن بین بخش های مختلف جامعه انسداد باب گفتگو است و گاهی هم شرایط حقوقی گفت و گو برای اقشار مختلف مهیا نیست.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک در پایان بر لزوم گفت و گوی مردم با مسئولان تاکید کرد و آن را یکی از اهداف تشکیل کانون گفتگوهای فرهنگی برشمرد و گفت: در همین راستا در نظر است مدیران کل دستگاه ها به صورت هفتگی در دانشگاه ها حضور پیدا کنند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی فرهنگی کانون


نظر شما :