عضو هیأت داوران مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی:

آتش به اختیار بودن و ایجاد فضای گفت‌وگو هنوز در بین دانشجویان زنده است

۱۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۱ کد : ۵۲۲۴۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
الحسینی حضور دانشجویان در مسابقات ملی مناظره دانشجویی را بارقه امیدی برای باور به این مسئله دانست که در نظام آموزشی ما هنوز تعلیم و تربیت و آتش به اختیار بودن دانشجویان و ایجاد فضای گفت و گو و کنشگری و خلق معنا هنوز زنده است و می تواند برای ادامه راه به برگزارکنندگان مسابقات کمک کند.
آتش به اختیار بودن و ایجاد فضای گفت‌وگو هنوز در بین دانشجویان زنده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ سیدمحمد الحسینی عضو هیأت داوران مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان در اراک برگزار شد، اظهارکرد: آنچه که از نظر هستی شناسانه به انسان اعتقاد داریم این است که انسان یک موجود خلاق، کنشگر و آفریننده است. انسان در بستر حوادث و در سایه کمک به دیگران می تواند خلق معنا کند و توسط مسئولانی که همراه مردم هستند برای خلق معنا تسهیل گری صورت می گیرد.

وی افزود: متاسفانه با فقدان اهتمام ویژه در این خصوص در دانشگاه ها و نظام آموزشی مان روبرو هستیم و نتوانسته ایم این مهم را محقق کنیم.

الحسینی در ادامه حضور دانشجویان در این مسابقات را بارقه امیدی برای باور به این مسئله دانست که در نظام آموزشی ما هنوز تعلیم و تربیت و آتش به اختیار بودن دانشجویان و ایجاد فضای گفت و گو و کنشگری و خلق معنا هنوز زنده است و می تواند برای ادامه راه به برگزارکنندگان مسابقات کمک کند.

وی با بیان اینکه ۲۴ تیم در این دوره از مسابقات شرکت کردند که دو تیم به مرحله پایانی رسیدند افزود: در طول مسابقات، هیات داوران تلاش کردند که حتما در اعلام آرا به اجماع برسند و اگر قضاوت اشتباهی وجود دارد در سایه قضاوت اعضای هیات داوران اصلاح شود.

این مقام مسئول در پایان به نقل از ایسنا، خاطرنشان کرد: در مواردی که امتیازات نزدیک به یکدیگر بود نیز سعی شد چرایی این اتفاق برای تیم های برنده و بازنده تبیین شود.

کلید واژه ها: مسابقات خلق معنا انسان دانشجویان الحسینی


نظر شما :