هم‌زمان با سالروز شهدای جهاددانشگاهی؛

آیین گرامیداشت اولین شهید جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار می‌شود

۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۹ کد : ۵۲۷۲۸ معاونت فرهنگی تاپ خبر
آیین گرامیداشت اولین شهید جهاددانشگاهی استان مرکزی همزمان با روز شهدای جهاددانشگاهی برگزار می شود.
آیین گرامیداشت اولین شهید جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ به مناسبت 27 دی ماه سالروز شهدای جهاددانشگاهی، مراسم تجدید میثاق دانشجویان و اعضای جهاددانشگاهی استان با آرمان های شهید محمد تقی حقی اولین شهید جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار می شود.

این مراسم امروز، سه شنبه 27 دی ماه راس ساعت 11 به همت سازمان دانشجویان و با همکاری روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی در گلزار شهدای اراک برپا می شود.

گفتنی است؛ این آیین معنوی با حضور مرادی سرپرست جهاددانشگاهی استان و جمعی از معاونان این نهاد برگزار می شود و شرکت کنندگان با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید حقی با آرمان های این شهید والامقام تجدید پیمان خواهند کرد.

محمد تقی حقی؛ اولین شهید جهاددانشگاهی استان مرکزی

دانشجوی مقطع کارشناسی مهندسی کشاورزی - زراعت و اصلاح نباتات

تاریخ و محل تولد: ۲۸ دی ۱۳۳۷، اراک

تاریخ و محل شهادت: ۲۳ فروردین ۱۳۶۵، جزیزه مجنون

مزار: گلزار شهدای اراک

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زندگینامه

شهید محمدتقی حقی، در شامگاه یکی از روزهای خوب و زیبای خداوند در بیست و هشتم دی ماه سال ۱۳۳۷ در خانواده‌ای مذهبی و متدین و عاشق اهل بیت(ع) که صفا و صمیمیت در بین آن‌ها موج می‌زد، در شهر اراک دیده به جهان گشود. زمان تحصیلش بود و نامش را در مدرسه‌ی ابتدایی محل زندگی‌اش نوشتند تا کسب دانش کند. او توانست تا پایان دوره دبیرستان به تحصیلش ادامه دهد. مهربان و دلسوز و با استعداد و با محبت بود و مهربانی را زبان مشترک دل می‌دانست و می‌گفت که با مهربانی می‌توان با همه به خوبی ارتباط گرفت و عاشق بود.

در روزهایی که دیپلم می‌گرفت، حرکت‌های مردمی علیه حکومت ستم‌شاهی آغاز شد و محمدتقی آماده می‌شد تا با شرکت در کنکور سراسری وارد دانشگاه شود. با شروع جنگ تحمیلی از طریق بسیج در پائیز ۱۳۵۷ عازم جبهه شد و سه ماه در مناطق جنگی حضور داشت. پس از آن در رشته مهندسی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد ولی تمام هوش و حواسش در جبهه بود. در طول دوران دانشجویی دو مرحله دیگر هم به جبهه اعزام شد. چون او دنیا را پلی می‌دانست به سوی قرب الی‌الله و مسیری به سوی جاودانگی. صراط را حمایت از علی (ع) و خط سرخ عاشورا می‌دانست و مرگ در راه دلبر را، زنده بودن می‌دانست که ما می‌میریم تا زنده بمانیم و آن‌ها می‌کشند تا حکومت کنند.

شهید محمدتقی حقی راه حق را یافته بود به همین دلیل با حضور مجدد در سپاه اسلام مشغول به خدمت شد تا در جنگ از انقلاب و اسلام و کیان ایران اسلامی دفاع کند. او بعد از ماه‌ها حضور داوطلبانه در جبهه، در بیست و سوم فروردین ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه‌ی عملیاتی جزیره مجنون با ترکش‌هایی که از گلوله باران دشمن بر دست و سینه‌اش نشست، به شهادت رسید. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای شهرستان اراک به خاک سپردند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان مرکزی شهید اراک


نظر شما :