ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار/(۱۳)

تجدید میثاق دانشگاهیان و جهادگران جهاددانشگاهی استان مرکزی با آرمان‌های شهدای انقلاب

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۰ کد : ۵۳۷۱۰ معاونت فرهنگی تاپ خبر
همزمان با هشتمین روز دهه فجر، دانشگاهیان و جهادگران جهاددانشگاهی استان مرکزی با آرمان های شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.
تجدید میثاق دانشگاهیان و جهادگران جهاددانشگاهی استان مرکزی با آرمان‌های شهدای انقلاب

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان و جهادگران جهاددانشگاهی با شهدای انقلاب اسلامی که به همت جهاددانشگاهی استان در گلزار شهدای اراک، برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر بنیان‌های اخلاقی، فطری و انسانی است و چون این عقل و فطرت ثابتند؛ لذا ریشه و اصل انقلاب ثابت و رو به رشد و تزایدست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌ها مبتنی بر هیجان و غریزه‌هاست، ادامه داد: هیجاناتی همچون قدرت‌طلبی، گرسنگی، شهوت و .. همچون حباب هستند و پس از مدتی از بین خواهند رفت؛ از این رو در این انقلاب‌ها پس از مدتی آرمان ها فراموش می‌شود، اما انقلاب بر پایه خداباوری مبتنی بر عقلانیت به قوام و مانایی آن بسیار کمک می‌کند.

ایمانی‌مقدم اضافه کرد: پایبندی به مبانی دینی و قرآنی تنها را ارتباط زنده بین خالق و مخلوق است. پیامبران و ائمه معصومین(ع) راه‌های ارتباطی انسان با خداوند متعال را به انسان آموختند و پس از دوران غیبت نیز این ارتباط باید از طریق فردی که دارای دو ویژگی اجتهاد و آگاه به زمان باشد ادامه پیدا کند. در زمان غیبت ولی‌فقیه هرچه بیان فرماید، گویی امام زمان(عج) فرمودند. امام راحل فرمودند: «ولایت‌فقیه همان ولایت رسول‌الله(ص)» است.

وی به حوادث اخیر در کشور و فعالیت سرویس امنیتی ۴۷ کشور، ماهواره‌ها و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برای بررسی این اتفاقات باید رویدادهای صدر اسلام همچون جنگ احزاب و جنگ احد را مورد ارزیابی قرار داد. گفتمان منافقان جنگ احد را در قرآن می‌توان مطالعه کرد. دقیقا همان گفتمان و حرف‌هایی است که برخی عناصر سست ایمان در اتفاقات چند ماه اخیر می‌زنند. امتی که قرارست به تعالی و رشد برسد باید مجاهدت کرده و در مقابل دشمن قرار گیرد و این قانون طبیعت است.

ایمانی‌مقدم افزود: ایران در طول ۴۴ سال اخیر توانسته تمام دشمنان خود را به سیطره خود درآورده است، ادامه داد: دیکتاتورترین رژیم در مقابل ما قرار دارد و باید ببینیم با فلسطین و فلسطینی‌ها چه کردند؟ زندانیان رژیم صهیونیستی از کمترین امکانات محرومند و به اندازه سال تولدش در جهان جنگ بین‌المللی به راه انداخته است. صدها هزار نفر را در منطقه به خاک و خون کشیدند و با وجود جنایت بسیار مدعی دفاع حقوق بشر هستند.

وی به آیه ۱۶۶ سوه«آل عمران»: «وَمَا أَصَابَکُمْ یَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِیَعْلَمَ الْمُؤْمِنِینَ» استناد کرد و افزود: تمام صحنه‌ها و مشکلات برای محک زدن ایمان مؤمنان است. بهشت و جهنم در روز قیامت محصول تفکرات، جهاد درونی و بیرونی ما در دنیاست.

مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در پایان به نقل از ایکنا، شناخت راه و راهبر، تقویت ایمان و باور داشتن به معاد را رمز انقلابی ماندن دانست و ادامه داد: به یمن وجود رهبری فرزانه، خون پاک شهدا و نیروهای مسلح امنیت در کشور حاکم است.

گفتنی است؛ در پایان مراسم گلباران و تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با حضور دانشگاهیان و جهادگران جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد.

کلید واژه ها: انقلاب اسلامی استان مرکزی جهاددانشگاهی


نظر شما :