با محوریت سوره مبارکه الرحمن؛

سومین رویداد "چهار فصل قرآنی" برگزار می شود

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۲ کد : ۵۵۶۷۷ معاونت فرهنگی تاپ خبر
معاونت ترویج و توسعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، رویداد فرهنگی ـ هنری «چهارفصل قرآنی» را همزمان با آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان و با محوریت سوره مبارکه الرحمن برگزار می‌کند.
سومین رویداد "چهار فصل قرآنی" برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ در این دوره از رویداد فرهنگی - هنری چهارفصل قرآنی که با هدف شبکه‌سازی دانشجویان علاقه‌مند در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی برگزار می‌شود، برای هر فصل از سال سوره‌ای در نظر گرفته شده و تمامی برنامه‌های اجرایی در این رویداد حول آن سوره خواهد ‌بود و مخاطبان آن نیز همه دانشجویان هستند.

بر همین اساس، تمامی علاقه‌مندان به رویدادهای فرهنگی و هنری می‌توانند ضمن عضویت در شبکه فعالان قرآنی دانشجویی در این طرح شرکت کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در این طرح بخش‌های مختلفی از جمله برگزاری نشست‌های مختلف قرآنی، مسابقه پیامکی، جلسات تدبر در قرآن، برگزاری ورک‌شاپ‌های هنری و ادبی در رشته‌های مختلف متناسب با سوره مورد نظر، برگزاری نمایشگاه آثار هنری و آموزش‌های مختلف در حوزه مهارت‌های فردی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا ضمن آشنایی با موضوع فصل و ارتباط آن با قرآن، برخی از مهارت‌های فردی نیز در کنار این مفاهیم را آموزش ببینند.

دانشجویان علاقه‌مند برای اطلاع از برنامه‌های چهارفصل قرآنی می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.isqa.ir مراجعه و از زمان برگزاری برنامه‌ها مطلع شوند.

براساس این گزارش رویداد فرهنگی – هنری چهارفصل قرآنی در فصل بهار ۱۴۰۲ با محوریت سوره مبارکه «الرحمن» برگزار می‌شود. این سوره ملقب به عروس قرآن و پنجاه و پنجمین سوره از مصحف شریف است که در جزء ۲۷ جای دارد.

نام‌گذاری این سوره به نام الرحمن که یکی از نام‌های الهی است، از کلمه آغازین سوره گرفته شده است. سوره الرحمن مجموعه‌ای از نعمت‌های خدا در دنیا و آخرت را برمی‌شمرد. همچنین در این سوره به برپایی قیامت و ویژگی‌های آن و چگونگی حسابرسی اعمال پرداخته شده است. خداوند در این سوره پس از ذکر هر نعمتی، از بندگان خود با آیه «فَبأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ»؛ (پس کدام‌یک از نعمت‌هاى پروردگارتان را منکرید؟) اقرار می‌گیرد. این آیه ۳۱ مرتبه در سوره تکرار شده است.


نظر شما :