مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی در بازدید ایکنا:

ضرورت معرفی شهدای شاخص و قرآنی توسط ایکنا/مراقب اخبار جعلی با هویت مطالبه‌گری باشیم

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۴ کد : ۵۵۹۲۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
ربیعی ضرورت معرفی شهدا به ویژه شهدای شاخص و اثرگذار همچون شهدای قرآنی را از ایکنا خواستار شد و افزود: بنیاد شهید آمادگی دارد تمام اطلاعات مورد نیاز این مجموعه که قابل انتشار است را در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار دهد.
ضرورت معرفی شهدای شاخص و قرآنی توسط ایکنا/مراقب اخبار جعلی با هویت مطالبه‌گری باشیم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ رضا ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان مرکزی در حاشیه بازدید از ایکنا، ضمن تقدیر از مجموعه رسانه‌ای خبرگزاری قرآنی در استان، گفت: خوشبختانه خبرنگاران این رسانه با فعالیت‌های جهادی و پیوسته توانستند جایگاه خود را بین سایر رسانه‌ها تثبیت کرده و به‌عنوان مرجعی موثق برای ارجاع در نظر گرفته شود.

وی پرداختن عمیق‌تر به فرهنگ ایثار و شهادت را از ایکنا خواستار شد و افزود: رسانه‌ها در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت قلم‌فرسایی می‌کنند، اما بدون شک انتظارات در این حوزه برآورده نشده و تا تحقق اهداف تعریف شده فاصله داریم. همه ما مدیون شهدا و از خودگذشگی آنان و خانواده معظم ایشان هستیم و تا ابد این دِین پابرجاست.

ربیعی در ادامه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره شهدا را راهکاری مهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: شهدا برای دفاع از میهن و اصل نظام جمهوری اسلامی از همه دارایی خود گذشته و به میدان نبرد شتافتند و امروز تکلیف ما حفظ و تقویت این ارزش‌هاست. نوجوانان بسیجی تفکری جز قرب‌ الی الله نداشتند و با وجود همین تفکر توانستند خالق اتفاقات و حماسه‌های ماندگار باشند.

این مقام مسوول ادامه داد: اگر بنیاد شهید، رسانه و همه دستگاه‌ها خوب کار کرده بودند امروز شاهد این اتفاقات در جامعه نبودیم. امروز نقل تمام محافل ما قیمت دلار، سکه و تورم است و به مباحث فرهنگی پرداخته نمی‌شود. باید برای تقویت فرهنگ دینی و سیره شهدا برنامه‌ریزی صحیح داشت تا خروجی مناسب را دریافت کرد که بخشی از این مهم برعهده رسانه است که باید بهتر و قوی‌تر از قبل وارد عمل شود.

ربیعی در پاسخ به سؤال مطالبات بنیاد شهید از رسانه و میزان تعریف خط‌مشی و تزریق خوراک محتوایی به این مجموعه‌ها از سوی این نهاد، اظهار کرد: مطالبه نامش زیباست و چندسالی است دستگاه‌ها و رسانه‌ها به این امر می‌پردازند. در صورتیکه اگر هریک از ما به وظایف خود عمل کنیم، مسیر برای مطالبه‌گری مسدود و بسته خواهد شد. ما برای خدمت‌رسانی به مردم و جامعه هدف نیاز به چراها نداریم؛ چراکه مسیر برای ما روشن و خط‌مشی حرکتی پرواضح است.

وی با انتقاد از اینکه برخی از مطالبات بدون مدرک و سند در فضای مجازی دست به دست می‌شود، بیان کرد: باید دقت کرد مطالبه‌گری‌ها هم با علم انجام شود، اما برخی از درخواست‌ها بدون اطلاع از اصل کار و فقط با استناد بر فضای مجازی بدون سند و مدرک برای ایجاد تشویش اذهان و تخریب مبانی اعتقادی صورت می‌گیرد که باید مراقب بود و این نوع مطالبه‌گری از نگاه ما مردود است.

ربیعی ضرورت معرفی شهدا به ویژه شهدای شاخص و اثرگذار همچون شهدای قرآنی را از ایکنا خواستار شد و افزود: بنیاد شهید آمادگی دارد تمام اطلاعات مورد نیاز این مجموعه که قابل انتشار است را در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار دهد. حتی حاضریم برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا با خانواده این عزیزان هماهنگ کرده و ماشین در اختیار این مجموعه قرار دهیم. اگر این اتفاق بیفتد مجموعه بنیاد از خبرگزاری پیشاپیش کمال تشکر را خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد شهید استان در پایان به نقل از ایکنا در رابطه با نام‌گذاری معابر به نام شهدای قرآنی، گفت: ما تفکیکی بین شهدا قائل نشده‌ایم و تفکیک شهدا در قالب‌هایی همچون سرداران شهید و شهدای شاخص باشد که این شاخص بودن می‌توان با محتوای قرآن باشد. در حال حاضر تعدادی نیز در نوبت نام‌گذاری هستند.

کلید واژه ها: رسانه شهدا بنیاد شهید فرهنگ ایثار شهادت


نظر شما :