به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی؛

کتاب "اختلال ریاضی در کودکان" وارد بازار نشر شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۸ کد : ۵۶۳۶۴ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کتاب "اختلال ریاضی در کودکان" تالیف الهام گل‌بهار به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.
کتاب "اختلال ریاضی در کودکان" وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان در این باره، گفت: کتاب اختلال ریاضی در کودکان به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان به چاپ رسید.

وی با بیان اینکه یکی از انواع اختلالات یادگیری در دانش آموزان ابتدایی، اختلال یادگیری ریاضی است که به معنای ناتوانی در درک مفاهیم ریاضیاتی و محاسباتی است، افزود: گاهی اوقات به این اختلال، نارساخوانی ریاضی، نارساخوانی عددی یا ناتوانی در یادگیری ریاضی هم گفته می شود.

غلامی ادامه داد: این کتاب مشتمل بر 3 فصل است. فصل اول اختلال یادگیری شامل پیش درآمدی بر اختلالات یادگیری، تعریف اختلالات یادگیری، درجه شیوع(فراوانی)، ویژگی کودکان مبتلابه اختلالات یادگیری، ویژگی کودکان مبتلا به ناتوانی در ریاضیات، ویژگی نوجوانان دارای اختلالات یادگیری، ناتوانی در خواندن، ناتوانی در هجی کردن، ناتوانی در نوشتن، تشخیص و ارزیابی اختلالات یادگیری، مراحل تشخیص ناتوانی های یادگیر، علل اختلالات یادگیری، آسیب مغزی، وراثت، عوامل زیستی- شیمیایی، ارتباط علت شناسی با آموزش و پرورش است.

به گفته وی در فصل دوم اختلال ریاضی شامل علائم نشان دهنده اختلال ریاضی در کودکان، روش های درمانی اختلال ریاضی توسط مدارس، روش های درمان دیسکالکولیا در خانه توسط والدین، انواع تمرین برای درمان اختلال ریاضی، پرورش هوش منطقی- ریاضی، فرصت های یادگیری در پرورش هوش منطقی – ریاضی، تکالیف خلاق هوش منطقی – ریاضی، تقویت اعتماد به نقس از طریق هوش منطقی – ریاضی و ... مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

غلامی اضافه کرد: فصل سوم این کتاب به بررسی راهکارهای آموزش ریاضی شامل درک ریاضی در کودکان پیش از دبستان، درک ریاضی، مهارت ریاضی در کودکان قبل از پیش دبستان، آموزش مفاهیم ریاضی به کودک، آموزش ریاضی همراه با بازی، اندازه گیری با خط کش، تاثیر موسیقی بر اضطراب ریاضی، انواع روش های تدریس ریاضی، روش های اکتشافی، مفهومی و روش فعال، انواع چالش ها در تدریس ریاضی، محتوای کتاب های ریاضی، عدم استفاده و دسترسی به اینترنت و ... می پردازد.

این مقام مسوول در پایان تصریح کرد: کتاب اختلال ریاضی در کودکان تالیف الهام گل‌بهار به قیمت 100 هزار تومان و در 135 صفحه توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.

کلید واژه ها: اختلال ریاضی یادگیری اختلال


نظر شما :