به همت جهاددانشگاهی استان مرکزی؛

مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی "پایان‌نامه سه دقیقه‌ای" برگزار شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۵ کد : ۵۶۷۳۱ معاونت فرهنگی تاپ خبر
مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه‌ای به همت معاونت فرهنگی و سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی در دانشگاه اراک برگزار شد.
مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی "پایان‌نامه سه دقیقه‌ای" برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان در حاشیه این مسابقات، اظهارکرد: مسابقات پایان نامه سه دقیقه‌ای به عنوان بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده پردازی در دانشجویان، فرصتی برای برقراری ارتباط بین فضای دانشگاه، صنعت و جامعه، تبدیل ایده به محصول و ثروت، تقویت ارتباط دانشگاه با سرمایه گذاران و کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی است.

وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات، فارغ التحصیلان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران دوره‌های پسادکتری هستند که از ابتدای مهر ماه ۹۷ تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱ از پایان نامه خود دفاع کرده‌اند و همچنین دانشجویانی که پروپوزال پایان نامه خود را تا پیش از پایان مهلت ثبت نام به تصویب رسانده‌اند.

علیرضا دارابی، دبیر اجرایی این مسابقات نیز با بیان اینکه فراخوان این مسابقات از ۱۲ آذر تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ انتشار یافته بود اضافه کرد: نحوه اجرای این مسابقه این‌گونه است که شرکت کنندگان باید در ارائه سه دقیقه‌ای، ایده اصلی پایان نامه خود را با تاکید بر جنبه‌های کاربردی و دستاوردهای آن به مخاطبان منتقل کنند. 

دارابی در ادامه افزود: زمان ارائه هر شرکت‌کننده صرفا ۳ دقیقه خواهد بود و به ازای زمان اضافی تا ۱۰ ثانیه، ۲ امتیاز از مجموع امتیازات شرکت کننده کسر می‌شود و در صورت اضافه شدن بیش از ۱۰ ثانیه، شرکت کننده از مسابقات حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از دانشگاه‌های مختلف در این مسابقات شرکت کردند، به نقل از ایسنا تصریح کرد: داوران این سری از مسابقات وجیه اله پارسا، حسن بیگی و فاطمه غنی پور هستند. داوران با سه کارت سبز، زرد و قرمز امتیاز خواهند داد که در صورت تساوی امتیازات شرکت کنندگان، هیئت داوران تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند. 

گفتنی است؛ در پایان مرحله استانی مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای، محمدرضا اشکبوسی با ۴۸ امتیاز به عنوان نفر برتر استان مرکزی انتخاب شد و به مرحله منطقه‌ای مسابقات راه یافت‌. همچنین به رسم یادبود تکه‌ای از فرش حرم مطهر امام رضا(ع) به دو نفر برتر این مسابقات اهدا شد.

کلید واژه ها: مسابقات پایان نامه سه دقیقه


نظر شما :