بخشدار مرکزی ساوه تاکید کرد:

بهره‌مندی جهاددانشگاهی از ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی ساوه با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان

۰۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۶ کد : ۵۷۴۲۹ معاونت فرهنگی تاپ خبر
ولدخانی گفت: وجود دو ساختمان ایستگاه و مرکز تحقیقات انار با برخورداری از باغ انار وسیع در شهرستان ساوه، ظرفیت عظیمی جهت انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است که جهاددانشگاهی می‌تواند از این ظرفیت برای بهره‌برداری در حوزه ماموریت‌های تحقیقاتی و پژوهشی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و متناسب با نیاز کشاورزان استفاده کند.
بهره‌مندی جهاددانشگاهی از ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی ساوه با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در نشست با بخشدار مرکزی ساوه، گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است و به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و در قالب سه معاونت آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی پژوهشی فعالیت دارد.

وی با اشاره به قدمت ۱۸ ساله فعالیت این نهاد انقلابی در ساوه گفت: علاوه بر فعالیت‌های این نهاد در حوزه آموزشی، معاونت تحقیقاتی و پژوهشی جهاد دانشگاهی اقدام به راه اندازی مرکز خدمات تخصصی انار ساوه کرده است که در یکسال اخیر پیشرفت جدی نداشته است اما مصمم هستیم در سال جاری با احیای مرکز انار، از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی در توسعه این مرکز بهره گیری کنیم.

مرادی همچنین به استعداد ساوه در حوزه تولید گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: در مجموعه جهاد دانشگاهی ۲۵ پژوهشکده وجود دارد که یکی از آنها پژوهشکده گیاهان دارویی است و می‌توان از ظرفیت جوامع روستایی با آموزش‌های این نهاد در حوزه توسعه و بهره برداری از گیاهان دارویی استفاده کرد.

مجید ولدخانی بخشدار مرکزی ساوه نیز در ادامه این نشست، اظهارکرد: همدلی و هم افزایی مجموعه شهرستان موجب شد تا پس از وقفه طولانی، در سال گذشته جشنواره ملی انار در قطب تولید انار کشور برگزار شود.

وی افزود: وجود دو ساختمان ایستگاه و مرکز تحقیقات انار با برخورداری از باغ انار وسیع، ظرفیت عظیمی جهت انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است که جهاددانشگاهی می‌تواند از این ظرفیت برای بهره‌برداری در حوزه ماموریت‌های تحقیقاتی و پژوهشی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و متناسب با نیاز کشاورزان استفاده کند.

ولدخانی بیان کرد: در روستاها آموزش در حوزه گیاهان دارویی می‌تواند علاوه بر توسعه این نوع کشت در شرایط خشکسالی و مواجهه با تنش آبی، فرصت اشتغال پایدار متناسب با اقلیم شهرستان را ایجاد کند.

بخشدار مرکزی ساوه در پایان به نقل از ایسنا بر توانمندسازی جوامع روستایی با مهارت افزایی در سایه آموزش تاکید کرد و گفت: اگر دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز تولیدکنندگان در حوزه کشاورزی توسعه یابد منجر به تولید کیفی محصولات شده و بین کشاورزان و باغداران برای تولید کالای کیفی رقابت ایجاد خواهد کرد.

کلید واژه ها: بخشدار مرکزی ساوه بخشدار مرکزی تحقیقاتی پژوهشی


نظر شما :