با حمایت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی؛

دومین همایش بین‌المللی "معرفت و رسالت حسینی" برگزار می‌شود

۰۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۴ کد : ۵۷۵۱۲ معاونت فرهنگی تاپ خبر
دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با عنوان اربعین و تمدن نوین اسلامی، با حمایت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، برگزار می‌شود.
دومین همایش بین‌المللی "معرفت و رسالت حسینی" برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با عنوان اربعین و تمدن نوین اسلامی به همت کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین و با همکاری دانشگاه کربلا، معاونت پژوهش حوزه علمیه قم،معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و تعداد دیگری از دانشگاه‌ها شنبه 6 خرداد ماه 1402 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

این کنگره بین‌المللی در سه محور برگزار می‌شود که ظرفیت‌های تمدنی اربعین اولین محور این کنگره است که با موضوعات «اربعین ساحت تمرین زیست توحیدی»، «آینده پژوهشی فرهنگی و اجتماعی اربعین»، «اربعین و هویت جمعی پیروان اهل بیت(ع)»، «ظرافت‌ها و ظرفیت‌های هنری، ادبی و رسانه‌ای اربعین»، «اربعین و دیپلماسی عمومی»، «اربعین و رشد و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی»، «اربعین، توسعه گفتمان مکتب اهل بیت(ع) در تعامل با مذاهب اسلامی» و «ظرفیت اربعین در توسعه گفتگو‌های ادیان وحیانی» آماده دریافت مقاله است.

محور دوم کنگره «نمود‌های تمدنی اربعین» با موضوعات «اربعین تجلی فضایل اخلاقی»، «اربعین و سبک زندگی اسلامی»، «اربعین و همگرایی امت اسلامی»، «اربعین و تولید گفتمان تمدنی برپایه معنویت»، «اربعین و مقاومت اسلامی» و «اربعین و استکبارستیزی و عدالت‌خواهی» است.

محور سوم فراخوان نیز «اربعین، تمدن نوین اسلامی و آرمان شهر مهدوی» با موضوعات «گفتمان‌سازی مهدوی در اربعین»، «اربعین تجلی ارزش‌ها و آرمان‌های مهدوی»، «مهدویت و چشم انداز آن در اربعین با نگاه آینده‌پژوهی» و «چرایی و چگونگی الگوگیری از آرمان شهر مهدوی در پیشرفت فرهنگ اربعین» است.

اعضای هیئت علمی این کنگره از کشور ایران و عراق هستند و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی نیز حمایت معنوی و علمی خود را در برگزاری این کنگره بین‌المللی، ارزیابی مقالات و... به عمل آورد.

همچنین دکتر علی رضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان ابعاد بازتولید سرمایه اجتماعی در پیاده‌روی اربعین در این کنگره بین المللی سخنرانی خواهد کرد.

کلید واژه ها: اربعین فرهنگی جهاددانشگاهی کنگره مهدوی


نظر شما :