به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی؛

کتاب "علم‌النفس از منظر فلسفه و دین" وارد بازار نشر شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۴۸ کد : ۵۷۸۹۷ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کتاب علم النفس از منظر فلسفه و دین تالیف مهدی جمالی توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.
کتاب "علم‌النفس از منظر فلسفه و دین" وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در این باره، گفت: کتاب علم النفس از منظر فلسفه و دین توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان به چاپ رسید.

وی اظهارکرد: تاکید بر جایگاه عقل و خرد از ویژگی های مهم دین اسلام است، تا آنجا که فهم حقایق عالم منوط به تعقل شمرده شده است و کسانی که اهل خردورزی نیستند پست ترین موجودات دانسته شده اند.

غلامی اضافه کرد: کتاب علم النفس از منظر فلسفه و دین مشتمل بر 2 فصل  است. فصل اول علم النفس فلسفی به بررسی انواع نفس، نفس حیوانی، انسانی، فلکی، قوای نفس نباتی، وحدت یا کثرت نفوس، تجرد و مادیت نفس، حدوث یا قدم نفس انسانی، رابطه نفس و بدن، خواب و اخبار غیبی، کامل و سعادت نفس، معاد، معاد روحانی و جسمانی، معاد جسمانی در فلسفه مشاء و در فلسفه اشراق، جاودانگی عذاب جهنمیان، اخلاق و افعال و ... می پردازد.

به گفته وی در فصل دوم علم النفس دینی مواردی شامل معرفت نفس، انواع نفس و قوای آن، تجرد و مادیت نفس، حدوث یا قدم نفس، وحدت یا کثرت نوعی نفوس، تغییر یا ثبات نفس، رابطه نفس و بدن، کمال و سعادت نفس، تناسخ، معاد، برزخ، قیامت، تجسم اعمال و ... مورد بررسی قرار می گیرد.
 
این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که علم النفس بعد از مسئله توحید مهمترین مسئله فلسفه و دین است، کتاب علم النفس از منظر فلسفه و دین تالیف مهدی جمالی در 323 صفحه به قیمت 100 هزار تومان توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.

کلید واژه ها: کتاب علم النفس


نظر شما :