در آستانه اعیاد قربان و غدیرخم؛

پویش ملی «آلاءالرحمن» آغاز شد

۰۵ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۱ کد : ۵۸۶۵۷ معاونت فرهنگی تاپ خبر
بخش پیامکی پویش ملی «آلاءالرحمن» از چهارم تیرماه به مدت ۲۴ روز با محوریت حفظ و مفاهیم سوره مبارکه الرحمن همراه با اهدای جوایز از سوی خبرگزاری ایکنا اجرا می‌شود.
پویش ملی «آلاءالرحمن» آغاز شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ سوره الرحمن از زیباترین سوره‌های قرآن کریم است. این سوره نه صرفاً به دلیل زیبایی الفاظ آن، بلکه به سبب زیبایی مفاهیمش به عروس قرآن شهرت دارد. در این سوره با بیان نعمت‌های الهی، توانایی و عظمت خداوند برای بندگان بیان می‌شود تا آنان با استفاده درست از این نعمات در راه رضای خدا قدم بردارند.

خبرگزاری ایکنا وابسته به جهاددانشگاهی به منظور آشنایی بیشتر مردم و مهجوریت‌زدایی از این سوره که در ایران برخلاف دیگر کشورهای اسلامی در مجالس ترحیم تلاوت می‌شود و نیز ترویج معارف انسانی سوره الرحمن اقدام به برگزاری «پویش آلاءالرحمن» کرده است.

پویش آلاءالرحمن در آستانه دو جشن بزرگ مسلمانان، عید سعید قربان و عید سعید غدیرخم و در دو بخش مسابقه پیامکی روزانه و آزمون شفاهی حفظ سوره الرحمن برگزار می‌شود.

مسابقه پیامکی

پویش ملی «آلاءُالرَّحمن»، مسابقه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه الرحمن، از چهارم تا ۲۷ تیرماه جاری هر روز طی ماه ذی‌الحجه و به همت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) وابسته به سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی می‌توانند با مشاهده فیلمی آموزشی(حدود پنج دقیقه)، که هر روز در موعد اذان‌گاهی بر روی سایت ایکنا قرار می‌گیرد، در کنار فراگیری مفاهیم، نکات تدبری و حفظ سوره الرحمن، در مسابقه روزانه پیامکی نیز شرکت و جوایز نقدی را شامل سه کارت هدیه پنج میلیون ریالی به قید قرعه (سه نفر از شرکت‌کنندگانی که پاسخ صحیح دو پرسش را داده‌اند) دریافت کنند.

پاسخ‌ها تا ساعت ۱۱ روز بعد به شماره سامانه ۱۰۰۰۰۰۱۱۴ ارسال شود و نتایج هر مسابقه ساعت ۱۴روز بعد در سایت www.iqna.ir و شبکه‌های اجتماعی ایکنا به نشانی iqnanews@ اعلام می‌شود.

فایل‌های آموزشی شامل بیان مفردات و مفاهیم سوره الرحمن با تدریس سمیه حاجعلی، نکات آموزشی حفظ سوره الرحمن با تدریس محمدمهدی بحرالعلوم و نکات تدبری آیات این سوره با تدریس کریم دولتی دنبال می‌شود. هر سه مدرسان این پویش از استادان و حافظان کل قرآن کریم هستند.

آزمون شفاهی حفظ سوره الرحمن

همچنین آزمون حفظ سوره الرحمن(آزمون شفاهی) پس از نیمه ماه محرم سال جاری برپا و ارتباط تصویری برخط(در حضور داوران) با افرادی که حافظ این سوره هستند، برقرار می‌شود.

کسانی که حداقل پنج بار در بخش پیامکی شرکت کنند، امکان حضور در آزمون شفاهی حفظ سوره الرحمن را دارند.

۱۴ کمک‌ هزینه سفر اربعین حسینی به مبلغ شصت میلیون ریال جایزه بخش حفظ سوره الرحمن است.

معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و شرکت پیشگامان موج تلفن همراه(باد صبا) در اجرای پویش آلاء‌الرحمن همکاری دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن باد صبا نیز در این پویش شرکت کنند.

نحوه شرکت جهادگران جهاددانشگاهی در مسابقه

جهادگران جهاددانشگاهی نیز از ۴ الی۲۷تیرماه با مراجعه به سامانه نرم نگاران بعد از مشاهده فیلم می توانند در این پویش سراسر نور شرکت نمایند.

خانواده های محترم ایشان نیز با مراجعه به صفحات جهاددانشگاهی و خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) می توانند پاسخ صحیح خود را به سر شماره 100067612 ارسال نمایند تا ضمن شرکت در پویش با آشنایی و حفظ مفاهیم بلند این سوره مبارکه یکی از برندگان آن باشند.

بیست و چهار جایزه 5.000.000 ریالی به همراه یک کمک هزینه سفر معنوی زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین حسینی برای جهادگرانی که موفق به حفظ این سوره شوند در نظر گرفته شده است.

کلید واژه ها: حفظ سوره الرحمن


نظر شما :