در غرفه جهاددانشگاهی در نمایشگاه مصلی اراک صورت گرفت؛

ارایه خدمات درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی جهت گسترش فرهنگ جوانی جمعیت

۱۸ تیر ۱۴۰۲ | ۰۶:۵۳ کد : ۵۹۲۱۳ معاونت فرهنگی تاپ خبر
غرفه جهاددانشگاهی استان مرکزی با هدف قرار دادن بحث جوانی جمعیت در سومین رویداد شب‌های شاد علوی که در مصلی اراک برگزار شد حضوری فعال داشت.
ارایه خدمات درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی جهت گسترش فرهنگ جوانی جمعیت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ سومین رویداد شب‌های شاد علوی با شرکت بیش از ۴۰ نهاد اجرایی، فرهنگی و مذهبی در ۱۱۰ غرفه در مصلی شهر اراک برگزار شد. در این رویداد نهادهای فرهنگی و مذهبی مختلفی از جمله جهاددانشگاهی استان مرکزی، نواحی یک و دو آموزش و پرورش اراک، حوزه هنری انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، شهرداری اراک، هلال احمر، صنایع آب و برق، پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی شرکت دارند.

به گفته سید احمد حسینی، دبیر اجرایی سومین رویداد شب‌های شاد علوی استان مرکزی، با توجه به اتفاقاتی که در یکسال اخیر در کشور افتاد، ستاد غدیر در سال جاری به دنبال بازسازی فضای فرهنگی شهر، با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی و مخاطب خاص قرار دادن کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: بیش از ۴۰ مجموعه فرهنگی و مذهبی شامل هیئت‌ها، دارالقرآن‌ها، انجمن‌های قرآنی و مذهبی در این رویداد شرکت دارند. همچنین تعدادی از دستگاه های اجرایی حوزه فرهنگ نیز مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه‌های عمومی بازوهای اجرایی ما در این رویداد هستند.

حسینی با اشاره به هدف قرار دادن بحث جوانی جمعیت در این رویداد، گفت: یکی از غرفه‌ها مربوط به حوزه درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی است که خدمات و مشاوره رایگان به مردم ارائه می‌دهد. همچنین مرکز ایسپا را برای نظرسنجی از مخاطبین در این رویداد فعال کرده ایم تا از مخاطبین پرسش‌گری کنیم و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم.

در غرفه جهاددانشگاهی استان مرکزی، خدمات و پتانسیل گسترده‌ این نهاد در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و به ویژه خدمات پزشکی در حوزه درمان ناباروری برای گسترش فرهنگ جوانی جمعیت، معرفی می‌شود.

حضور جهاددانشگاهی در نمایشگاه امامت و ولایت ویژه غدیر دارای نتایج بسیار مثبت است

به گفته مریم جنابی مدیر مرکز درمان جهاددانشگاهی استان مرکزی در این باره، اظهار کرد: حضور جهاددانشگاهی در نمایشگاه امامت و ولایت ویژه غدیر دارای نتایج بسیار مثبت است. آشنایی مردم با خدمات این مجموعه در زمینه‌های درمان ناباروری و دیگر خدمات درمانی، از اهداف حضور در این نمایشگاه است. این نهاد در راستای انجام تکالیف محول شده در حوزه کمک به جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جوانی جمعیت در این نمایشگاه حضور یافت.

وی عمل به فرمایش رهبری در خصوص جوانی جمعیت را وظیفه تمامی مراکز و دستگاه‌های متولی دانست و ادامه داد: مرکز درمان جهاددانشگاهی می‌تواند در این راستا کمک‌های قابل توجهی را ارائه دهد. آشنایی با خدمات این مجموعه برای زوجین فاقد فرزند و زوج هایی که تمایل به داشتن فرزندان بیشتر با جنسیت مورد نظر دارند بسیار کمک کننده است.

خدمات مرکز درمان جهاددانشگاهی، چشم انتظاری داشتن فرزند را برای هزاران خانواده تسهیل کرده است

جنابی گفت: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان که مجهزترین مرکز غرب کشور شناخته می‌شود از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و با خدمات بهینه و جامع در این مدت، هزار خانواده را از چشم انتظاری داشتن فرزند نجات داده است.

وی در پایان به نقل از ایسنا، غربالگری و مشاوره ویژه زوجین نابارور استان به صورت رایگان را از دیگر رویکردها و اولویت‌های مرکز درمان جهاد برشمرد و گفت: در نمایشگاه غدیر، مشاوره، غربالگری و معرفی آزمایش‌های طبی با تعرفه نیم‌بها جهت رفاه اقتصادی زوجین نیز انجام شد.


نظر شما :