برپایی کارگاه آموزشی "عفاف و حجاب" ویژه جهادگران جهاددانشگاهی استان مرکزی

۲۰ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۵ کد : ۵۹۳۵۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
در راستای اجرای مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر جهاددانشگاهی استان مرکزی، کارگاه آموزشی عفاف و حجاب ویژه کارکنان این نهاد برگزار شد.
برپایی کارگاه آموزشی "عفاف و حجاب" ویژه جهادگران جهاددانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ صدیقه زمانی از اساتید حوزه و دانشگاه در کارگاه آموزشی عفاف و حجاب که با حضور جمعی از جهادگران جهاددانشگاهی استان برگزار شد ضمن تبریک عید غدیر، موضوع عفاف و حجاب را یکی واجبات الهی و از مقوله های مهم زندگی عنوان کرد.

وی با طرح  این سوال که حجاب چیست؟، اظهارکرد: هر لباس و پوششی که حجم بدن زن را از نگاه نامحرم بپوشاند مصداق حجاب اسلامی است. مسئله حجاب موضوعی جنسیتی نیست و شامل مردان و زنان می باشد.

زمانی چادر را بهترین و کامل ترین نوع حجاب برای بانوان بیان کرد و افزود: حجاب اسلامی صرفا در چادر خلاصه نمی شود و زنان و دختران باید با حساسیت بسیار در انتخاب نوع پوشش و رنگ و مدل حجاب خود دقت نظر داشته باشند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه احزاب در خصوص حجاب، گفت: در قرآن کریم به صراحت به بحث حجاب اشاره شده و از آن به عنوان حائل و پرده در سوره های مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در تعریف حجاب سه مقوله حجاب پوششی، حجاب رفتاری و حجاب گفتاری مورد تاکید قرار می گیرد، تصریح کرد: حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه فرهنگ عفاف و حجاب در زنان و مردان باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه حجاب موجب استحکام بنیان خانواده می شود.

زمانی نقش نهادهای ترویج دهنده عفاف و حجاب در جامعه را مهم عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند همکاری همه اقشار جامعه است به ویژه اصناف است که می تواند در این زمینه نقش اثرگذاری داشته باشد.

این مدرس حوزه و دانشگاه در پایان با تاکید بر اینکه زنان باید در جامعه اسلامی حجاب خود را مدیریت کنند، اساسی ترین رمز موفقیت زن مسلمان را حفظ حجاب و عفاف عنوان کرد و افزود: اولین گام دستیابی به موفقیت، حفظ و رعایت این فریضه الهی است.

کلید واژه ها: عفاف حجاب زنان اسلامی


نظر شما :