برگزاری کارگاه آموزشی "اخلاق اداری" در جهاددانشگاهی استان مرکزی/ سیره رفتاری پیامبر(ص)؛ بهترین الگوی تربیتی انسانهاست

۲۷ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۷ کد : ۵۹۷۰۷ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کارگاه آموزشی اخلاق اداری به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی ویژه جهادگران این نهاد برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی "اخلاق اداری" در جهاددانشگاهی استان مرکزی/ سیره رفتاری پیامبر(ص)؛ بهترین الگوی تربیتی انسانهاست

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ تقوی مدرس دانشگاه در کارگاه آموزشی اخلاق اداری که با حضور جمعی از جهادگران جهاددانشگاهی استان برگزار شد، با اشاره به موضوع کارگاه، یکی از بزرگترین مشکلات امروز بشریت را مسائل تربیتی عنوان کرد و گفت: انسان توانایی شناخت کامل و جامع خود را ندارد و به تنهایی نمی تواند کار تربیتی انجام دهد.

وی تصریح کرد: اخلاق انسان ها ریشه در تربیت آنها دارد و آدمی می تواند با تربیت صحیح به فضایل اخلاقی والایی دست یابد.

تقوی با اشاره به نقش تربیت در زندگی انسان، تصریح کرد: اخلاق دارای جایگاه ویژه ای در زندگی انسان هاست و دارای چندین اصل است. تربیت و اخلاق نقش مهمی در ساختار شخصیتی انسان دارد و بدون این دو، دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی امکان پذیر نیست.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه انسان از بدو تولد نیازمند راهنمایی است، گفت: پیامبران و امامان(ع) معصوم هستند و از سوی خداوند برای راهنمایی انسان ها معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: سیره ائمه اطهار و رسول اکرم(ص) بهترین الگو برای تربیت فرزندان محسوب می شود و در قرآن به صراحت به مسلمانان به تبعیت از سیره ایشان سفارش شده است.

وی یکی از نکته های کلیدی و موثر در زندگی انسان که نقش مهمی در سعادت و شقاوت انسان دارد را  استفاده از رزق و روزی حلال عنوان کرد.

تقوی در ادامه به موضوع اخلاق اداری اشاره کرد و گفت: اخلاق اداری زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که کارمندان خود را خدمتگزار مردم بدانند و در انجام وظایف خود با خوشرفتاریی رفتار نمایند.

وی صداقت را یکی از مهم ترین موضوعاتی که می بایست تمام عناصر سازمانی به آن اهتمام داشته باشند بیان کرد و گفت: اصول اخلاق ‌مداری ادرای شامل امانت‌داری، خدمتگزاری، مسئولیت‌پذیری، مهرورزی، عدالت‌ خواهی، خوش‌خویی و خوش رفتاری  و ... است.

این مدرس دانشگاه در پایان بر خوش خویی و خوشرفتاری با ارباب رجوع در محیط کار و پرهیز از دروغگویی تاکید کرد و افزود: در دستورالعمل قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) صداقت به عنوان رمز نجات و موفقیت انسان اشاره شده است.

کلید واژه ها: اخلاق اداری تربیت


نظر شما :