رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد:

معرفی ظرفیت و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در فضای مجازی/ضرورت ورود به حوزه فرهنگ

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۳۶ کد : ۶۰۷۶۰ معاونت فرهنگی تاپ خبر
مرادی با یادآور شدن این مطلب که در دوره مدیریتی جدید در حوزه ایجاد فضای محتوایی جهاددانشگاهی پیشرفت خوبی داشته‌ایم، بیان کرد: استفاده از این ظرفیت به معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها، مهارت و توانمندی این نهاد بین مسئولان و مردم منتج شده است.
معرفی ظرفیت و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در فضای مجازی/ضرورت ورود به حوزه فرهنگ

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در آستانه روز خبرنگار در مراسم تجلیل از خبرنگاران ایکنا و ایسنا، چشم‌انداز فعالیت‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌های وابسته به این مجموعه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شاهد تغییرات مثبت هستیم، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و برای تحقق اهداف باید برنامه‌ریزی کرد.

وی با یادآور شدن این مطلب که در دوره مدیریتی جدید در حوزه ایجاد فضای محتوایی جهاددانشگاهی پیشرفت خوبی داشته‌ایم، بیان کرد: استفاده از این ظرفیت به معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها، مهارت و توانمندی این نهاد بین مسئولان و مردم منتج شده است.

مرادی ضرورت ورود به حوزه فرهنگ را توصیه کرد و گفت: بازسازی فضای هویتی استان از جمله موارد حائز اهمیت است. فضای اطلاع‌رسانی استان باید پویا و بانشاط باشد و رسانه‌های جهاد باید در فضای مجازی فعال‌تر عمل کنند.

محمد طالبی، مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی نیز در ادامه ضرورت توجه به رسانه در اعصار مختلف را متذکر شد و افزود: امروز با توجه به افزایش فضای مجازی الزامی است اهالی رسانه در حوزه تولید محتوا وارد شده و مسیر رسیدن به اهداف ارزشی را برای مردم فراهم آورند. این مجموعه از دیرباز تاکنون کارهای برزمین مانده را انجام داده است و در حوزه رسانه نیز نقش مهمی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در طول ۴۳ سال خدمات ارزشمندی به مردم و جامعه ارائه داده است، به نقش خبرگزاری ایکنا در توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این رسانه در استان از جایگاه خوبی برخوردار است، اما بدون تردید انتظار از این مجموعه با توجه به توانمندی‌ها بیشتر است.

طالبی ادامه داد: خبرگزاری ایکنا قادرست در حوزه محتواسازی نیز وارد شود. این خبرگزاری به عنوان رسانه‌ای قرآنی نقش مهمی در نشر فعالیت‌های قرآنی ادارات و مراکز قرآنی دارد و ضروری است این امر در بلندمدت از سوی این رسانه مدیریت شود. نقش سازمان‌ها و مؤسسات می‌تواند از سوی این مجموعه اطلاع‌رسانی شود.

وی در رابطه با نقش مهم خبرگزاری ایسنا در تولید اخبار و رفع مشکلات با پیگیری خبرنگاران این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: ایسنا از زمانی که پا به عرصه خبر گذاشته، در همه موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار بوده و توانسته نقش خود را در قالب رسانه‌ای متعهد به بهترین شکل انجام دهد. تربیت خبرنگار از جمله انتظاراتی است که از این مجموعه می‌رود.

کلید واژه ها: رسانه


نظر شما :