جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/(۲۱) فرماندار ساوه تاکیدکرد:

مهارت محوری؛ وجه تمایز آموزش‌های تخصصی جهاددانشگاهی/ضرورت حرکت این نهاد در ارائه آموزش‌های عرصه هایتک

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۱۳ کد : ۶۱۰۰۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
الیاسی، مهارت محوری را وجه تمایز آموزش‌های تخصصی جها دانشگاهی بیان کرد و گفت: این نهاد باید به سمت ارائه آموزش‌ در عرصه‌های هایتک حرکت کند که نیاز امروز نسل جوان و نوجوان جامعه است.
مهارت محوری؛ وجه تمایز آموزش‌های تخصصی جهاددانشگاهی/ضرورت حرکت این نهاد در ارائه آموزش‌های عرصه هایتک

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، مهدی الیاسی فرماندار ساوه در دیدار با مدیر و کارکنان جهاد دانشگاهی ساوه که به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس این نهاد انجام شد، اظهارکرد: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است و از بدو تاسیس تاکنون خدمات زیادی را در حوزه های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، درمانی و ... به مردم ارائه کرده است. این نهاد توانسته بنیان خوبی را در شهرستان ساوه بنا نهاده و نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی ساوه گرچه با محدودیت در برخی زیرساخت‌ها مواجه است، حتی ساختمان اداری و آموزشی آن استیجاری است اما علیرغم محدودیت‌های موجود، فعالیتی پویا و قابل تقدیر دارد.

فرماندار ساوه در ادامه، مهارت محوری را وجه تمایز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی بیان کرد و گفت: این نهاد باید به سمت ارائه آموزش‌ در عرصه‌های هایتک حرکت کند که نیاز امروز نسل جوان و نوجوان جامعه است.

لزوم اجرای برنامه های توسعه ای برای جهاددانشگاهی

وی خواستار تعریف و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای برای جهاددانشگاهی شد و افزود: این نهاد انقلابی باید علاوه بر فعالیت در حوزه آموزشی، در حوزه پژوهش و تحقیقات نیز حضوری تاثیرگذار داشته باشد و بتواند نیازهای تحقیقاتی این شهرستان را که قطب صنعت و کشاورزی کشور به شمار می رود برطرف کند.

الیاسی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی به عنوان ماموریت دیگر این نهاد گفت: جهاددانشگاهی باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری شامل جشنواره‌ها، مسابقات و ... را برای جامعه هدف خویش برگزار کند تا شور و نشاط بیشتری این نهاد را فراگیرد و اشتیاق نسل جدید برای بهره گیری از خدمات آن افزایش یابد.

فعالیت‌های جهاددانشگاهی باید از روزمرگی خارج شود

فرماندار ساوه در پایان  به نقل از ایسنا با تاکید بر اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی باید از روزمرگی خارج شود، تصریح کرد: از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد پویا و با نشاط انتظار نمی رود که بخواهد صرفا فعالیت های روزمره انجام دهد بلکه باید با خلاقیت و با ایده های متنوع به دنبال انجام فعالیت‌های خلاق و نوین باشد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی فرماندار ساوه


نظر شما :