نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در بازدید ایسنا:

رسانه رکن چهارم دموکراسی و چشم و گوش مردم تلقی می‌شود

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۲۸ کد : ۶۱۱۲۰ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کریمی تصریح کرد: رسانه رکن چهارم دموکراسی است و به لحاظ اجتماعی نیز چشم و گوش مردم تلقی می‌شود. با توجه به توسعه ارتباطات اجتماعی، شتاب بسیار سریع و بدون توقفی که در توسعه رسانه‌ وجود دارد و سهم زیادی که امروزه رسانه‌های مجازی در زندگی بشر دارند، نقش رسانه در نظام حکمرانی و ساختار اجتماعی کشور بسیار پررنگ‌تر شده است.
رسانه رکن چهارم دموکراسی و چشم و گوش مردم تلقی می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی  در جریان بازدید از خبرگزاری ایسنا به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، اظهارکرد: رسانه رکن چهارم دموکراسی است و به لحاظ اجتماعی نیز چشم و گوش مردم تلقی می‌شود. با توجه به توسعه ارتباطات اجتماعی، شتاب بسیار سریع و بدون توقفی که در توسعه رسانه‌ وجود دارد و سهم زیادی که امروزه رسانه‌های مجازی در زندگی بشر دارند، نقش رسانه در نظام حکمرانی و ساختار اجتماعی کشور بسیار پررنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه رسانه می‌تواند موجب اصلاح، بهبود و پیشرفت کشور شود گفت: دو نکته در فعالیت کلی رسانه‌های کشور قابل توجه است. اولین نکته این است که علی رغم تنوع رسانه‌های موجود در کشور، هنوز تعداد رسانه‌های مستقلی که توان قدرت تحلیل مسائل کشور و اثرگذاری مثبت را داشته باشند بسیار کم است. در رسانه‌های کنونی، بیشترین کاری که انجام می‌شود مربوط به خبر است و تحلیل‌هایی که بعضا دارند اثرگذار نیست.

کریمی افزود: ما کشوری هستیم که انبوهی از دشمنان در حال هزینه‌های بسیار برای ایجاد توطئه علیه ما هستند و ابزارهای رسانه‌ای متعددی را از قبیل شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی برای اثرگذاری منفی در جامعه ما ایجاد کرده‌اند تا بتوانند موجب اختلال و نا امنی در کشور شوند. ما نیز برای مقابله با دشمنان باید با استفاده از رسانه‌های بومی خود، نقش آفرینی سالم و مثبتی داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در پایان به نقل از ایسنا با بیان اینکه با فضای مطلوب رسانه در کشور فاصله داریم؛ تصریح کرد: اینکه اصحاب رسانه به شغل خود نگاهی به عنوان شغل موقت دارند، خوب نیست و حمایت‌های بیشتر دولت و مجلس از این قشر لازم است تا بتوانند اثرگذاری مثبتی داشته باشند.

کلید واژه ها: رسانه کشور مجلس


نظر شما :