تقدیر فرماندار ساوه از فعالیت جهاددانشگاهی در برگزاری "جشنواره غذای سنتی" در این شهرستان

۲۲ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۴ کد : ۶۳۲۹۲ معاونت آموزشی تاپ خبر
الیاسی با تقدیر از جهاددانشگاهی ساوه به منظور برگزاری جشنواره غذای سنتی و شیرینی محلی در این شهرستان، گفت: برگزاری این برنامه الگویی مؤثر برای عرضه توانمندی و خلاقیت های بانوان، ترویج تغذیه سالم و استفاده از غذاهای خانگی برای حفظ سلامت خانواده‌هاست.
تقدیر فرماندار ساوه از فعالیت جهاددانشگاهی در برگزاری "جشنواره غذای سنتی" در این شهرستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مهدی الیاسی معاون استاندار و فرماندار ساوه در جشنواره غذای محلی و شیرینی سنتی که به میزبانی جهاددانشگاهی ساوه در این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه هفته فرهنگی ساوه فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های گوناگون است، اظهارکرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی غذاها و شیرینی‌های سنتی ساوه، موجب ترویج تغذیه سالم و استفاده از غذاهای خانگی شده و نقش مهمی در شور و نشاط آفرینی جامعه دارد.

وی با تقدیر از جهاددانشگاهی ساوه به منظور برگزاری این جشنواره، گفت: برگزاری این برنامه الگویی مؤثر برای عرضه توانمندی و خلاقیت های بانوان، ترویج تغذیه سالم و استفاده از غذاهای خانگی برای حفظ سلامت خانواده‌هاست.

الیاسی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ساوه از ۱۸ الی ۲۵ مهرماه، گفت: برنامه‌های متعددی برای این هفته در حوزه فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و ...  تدارک دیده شده است.

مدیر مرکز آموزش عمومی و تخصصی جهاد دانشگاهی ساوه نیز شناسایی انواع خوراکی‌های بومی منطقه و حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای ارائه غذاهای محلی را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: این جشنواره توسط جهاددانشگاهی ساوه و با مشارکت کمیسیون امور بانوان برگزار شد.

مهدی کاظمی افزود: ترویج استفاده از غذاهای سالم و آگاهی دادن به خانواده‌ها در خصوص تغذیه سالم به ویژه خوردن غذاهای خانگی و هشدار جدی در مورد مصرف غذاهای کم کالری و فست فودها از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره انواع غذاهای سنتی ساوه و شیرینی و سوغات این شهرستان را طبخ و عرضه کردند و به سه نفر از کسانی که توسط داوران و کارشناسان تغذیه دانشکده علوم پزشکی ساوه بر اساس الگوی تهیه غذای سالم امتیاز کسب کرده بودند و همچنین فراگیران برتر رشته تربیت مربی پیش دبستانی جهاددانشگاهی ساوه جوایزی اهدا شد و با قول مساعد رئیس شورای اسلامی شهر ساوه به تمامی شرکت‌کنندگان هدایایی تقدیم خواهد شد.

در این جشنواره به نقل از ایسنا، مهدی ملکی بیگدلی از هنرمندان تئاتر و تلویزیون به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع پرداخت.

گفتنی است؛ فرماندار ساوه پس از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی از قسمت‌های مختلف جهاددانشگاهی ساوه بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی این نهاد قرار گرفت.


نظر شما :