چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی(جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن)/۷

آیین تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۲ کد : ۶۸۳۳۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
همزمان با ششمین روز دهه فجر، مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدای انقلاب و دفاع مقدس به همت جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
آیین تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه روح‌الله استان مرکزی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدا که به همت جهاددانشگاهی استان به مناسبت دهه فجر برگزار شد، به آیه ۱۵۳ سوره مبارکه «انعام»: «وَأَنَّ هَٰذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیمًا فَاتَّبِعُوهُ ۖ وَلَا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَنْ سَبِیلِهِ ۚ، و این است راه راست من، از آن پیروی کنید و از راههای دیگر که موجب تفرقه شما از راه اوست متابعت نکنید» استناد کرد و افزود: حضرت امام(ره) انقلاب را بنیان‌گذاری کرده و مقام معظم رهبری نیز آن را از حوادث روزگار و توطئه دشمنان حفظ کرده و در حال رساندن این کشتی به ساحل هستند.

وی تصریح کرد: امام راحل به حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران پایان داده و اسلام ناب محمدی که برگرفته شده از عدالت جهانی است را جایگزین آن کردند. انقلاب اسلامی ایران از پشتوانه مردمی برخوردار بوده و این برخورداری تا امروز نیز ادامه دارد. مردم نگهبان دین و علمداران آن هستند. شهدا نیز برای نگهبانی از دین و ولی‌فقیه زمان خود(حضرت امام) دست از حیات کشیده و راهی جبهه شدند و در این راه به شهادت رسیدند.

مردم در طول ۴۵ سال اخیر همواره پای انقلاب بودند

عبدی با بیان اینکه مردم جنگ هشت ساله را با بهره‌مندی از رهنمودهای امام(ره) به پایان رسانده و با استفاده از همین گزینه تحریم و فتنه دشمنان را پاسخ دادند، اظهارکرد: در طول ۴۵ سال اخیر حضور مردم همواره پای انقلاب بودند و توانستند فتنه و توطئه‌ها را پشت سر بگذارند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان به ضرورت حضور حداکثری مردم پای صندوق رأی اشاره کرد و ادامه داد: پشتیبانی، اقتدار و حضور مردم پای صندوق رأی امنیت را به همراه دارد. برای انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نخبگان خوبی حضور دارند و تلاش براین است که مشارکت خوبی را داشته باشیم.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «ما در حال رسیدن به قله هستیم و دشمن تلاش می‌کند تا به قله نرسیم» استناد کرد و افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب با وجود تحریم و فشارهای متعدد، شاهد تحقق دستاوردهای بسیار در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم. آنان با استفاده از جنگ شناختی قصد دارند کشور را ناامن کنند.

جهاد تبیین و حضور پای صندوق رأی مطالبه و درخواست شهداست

حجت‌الاسلام عبدی در پایان به نقل از ایکنا با بیان این مطلب که همه ما باید سایرین را دعوت به حضور در انتخابات کنیم، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز بر اصل حضور حداکثری تأکید ویژه دارند. جهاد تبیین و حضور پای صندوق رأی مطالبه و درخواست شهداست که باید تحقق یابد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم دانشگاهیان استان مرکزی با حضور در مزار مطهر شهدای والامقام با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه با شهدای انقلاب و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.


نظر شما :