معرفی دستاوردهای فناورانه کشور/بازدید دانشجویان از "مجتمع شهدای هسته‌ای آب سنگین اراک"

۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۱ کد : ۶۹۰۸۷ معاونت فرهنگی تاپ خبر
به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی و با هدف معرفی نظام‌مند دستاوردهای فناورانه و نوآورانه کشور، دانشجویان استان مرکزی از مجتمع شهدای هسته ای آب سنگین اراک بازدید به عمل می آورند.
معرفی دستاوردهای فناورانه کشور/بازدید دانشجویان از "مجتمع شهدای هسته‌ای آب سنگین اراک"

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ علیرضا دارابی مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان با اعلام این خبر، گفت: به منظور معرفی نظاممند دستاوردهای فناورانه و نوآورانه کشور، بازدید دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های علمی، صنعتی، فناورانه و نوآورانه کشور با هدف تقویت روحیه خودباوری ملی و تحقق عملی شعار "ما می توانیم" در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا اردوی نیــم روزه دوره طــرح ملــی از  فــن فرهنــگ، دانشجویان از مجتمع شهدای هسته ای اراک به عمل می آورند.

دارابی اضافه کرد: دانشجویان می توانند جهت ثبت‌نام در این اردو با شماره های ۳۲۷۹۲۰۳۳، ۰۹۱۸۳۶۵۰۸۳۰ تماس بگیرند و یا به آیدی  @Maedehbyti پیام ارسال نمایند.

مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان در پایان، خاطرنشان کرد: تاریخ برگزاری پس از ثبت نام و تکمیل ظرفیت اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ مرکز هسته‌ای شهدای خنداب یا همان مجتمع آب سنگین اراک، نخستین و تنها مجتمع موجود آب سنگین در کشور است که در پایان فرآیند ساخت در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۸۵ نخستین قطرات آب سنگین تولیدی خود را ارائه کرد؛ در حال حاضر این مرکز سالانه ۲۰ تن آب سنگین تولید می‌کند.

کلید واژه ها: دانشجویان جهاددانشگاهی استان سازمان


نظر شما :