به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی؛

کتاب "نقد و برسی روش‌شناسی عرفان کیهانی" وارد بازار نشر شد

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۷ کد : ۶۹۲۱۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کتاب نقد و برسی روش شناسی عرفان کیهانی(حلقه دام) به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی منتشر شد.
کتاب "نقد و برسی روش‌شناسی عرفان کیهانی" وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن خدیمی مدیر سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان، اظهارکرد: کتاب نقد و برسی روش شناسی عرفان کیهانی(حلقه دام) به همت این سازمان چاپ رسید.

وی با اشاره به اینکه این کتاب مشتمل بر 3 بخش است، افزود: بخش اول به مفهوم‌شناسی و شناخت اصطلاحات مورد نیاز می‌پردازد که شامل کلیات، مدعای عرفان حلقه و روش مواجهه با آن، آثار و متون مکتب حلقه، پیشینه نقد مدعیات مکتب حلقه و ویژگی نوشتار پیشرو، مفاهیم و اصطلاحات بنیادین مکتب حلقه، جهان دوقطبی و تک قطبی، کالبدها و هم فازی کالبدی، عرفان کیهانی، انواع راه‌های ارتباط با خدا، قانون بازتاب، اصطلاحات درمانی، انواع اختلالات و بیماری ها درنگاه عرفان حلقه و ... است.

خدیمی اضافه کرد: در بخش دوم این کتاب با عنوان بررسی مبانی معرفتی و عرفانی، مشخصه‌های عرفان، آگاهی و بینش بی‌واسطه(مکاشفه) و حدت‌یاب، احساس قدس و الوهی بودن آگاهی وحدانی عارف، بیان ناپذیری مکاشفات عرفا(بنا بر ادعای خود عرفا)، تقسیمات عرفان، عرفان آفاقی و عرفان انفسی، عرفان سلوکی و عرفان جذبی، کشف و شهود و جایگاه آن در انواع معرفت، تقسیمات و مراتب شهود و امکان دستیابی به شهود مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته وی؛ بخش سوم بررسی روش شناسی مکتب حلقه مطرح شده است که شامل بررسی روش شناسانه درمان معنوی مکتب حلقه، موازین درمان‌های معنوی، فرادرمانی، شاخص‌های درمان‌های معنوی در قرآن، منشا درمان‌های الهی، درمان معنوی و خرق عادت، جایگاه ملکوت در درمان‌های معنوی، سنجش فرادرمانی در میزان شاخصه‌های وحیانی است.

این مقام مسوول یادآور شد: کتاب نقد و برسی روش شناسی عرفان کیهانی(حلقه دام) تالیف احمد ولیعی ابرقوئی و یاسر هاشمی به قیمت 200 هزار تومان توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.

کلید واژه ها: عرفان کیهانی مکتب حلقه درمان معنوی


نظر شما :