واگذاری مسوولیت آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی اتباع و مهاجرین خارجی به جهاددانشگاهی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۵ کد : ۶۹۳۳۵ معاونت آموزشی تاپ خبر
جهاددانشگاهی، سازمان ملی مهاجرت و شرکت مدیریت زنجیره تأمین دانش تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای امضا کردند که بر اساس آن مسوولیت آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی اتباع و مهاجرین خارجی به جهاددانشگاهی واگذار شد.
واگذاری مسوولیت آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی اتباع و مهاجرین خارجی به جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در مراسم عقد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه‌ای پیرامون اجرای «طرح ملی مدیریت منابع مالی و سرمایه‌گذاری اتباع افغانستانی و ایرانیان در زنجیره تأمین صنایع کشور و توانمندسازی اتباع افغانستانی جامعه هدف جهت مهاجرت شرافتمندانه آن‌ها از ایران» ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات 11 اسفندماه، بیان کرد: مردم کشورمان با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رأی بار دیگر حماسه بزرگی آفریدند و موجب ناامیدی دشمنان از اجرای نقشه‌های شومشان شدند. البته وزارت کشور نیز در این رابطه نقش مهمی ایفا کرد. 

جهاددانشگاهی از بدو تشکیل تاکنون اقدامات افتخارآمیز بسیاری انجام داده است

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی از بدو تشکیل تاکنون اقدامات افتخارآمیز بسیاری انجام داده است، گفت: این نهاد یکی از سازمان‌های مولود انقلاب و توانمندی است که بدون هیچ ادعایی توانسته در حوزه‌های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی و... اقدامات مؤثری انجام دهد.  

رییس جهاددانشگاهی در ادامه تصریح کرد: این نهاد با توجه به ظرفیت‌های آموزشی که در سراسر کشور دارد می‌تواند در خصوص حوزه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی این تفاهم‌نامه به اتباع نقش‌آفرینی کند. 

دکتر مسلمی نائینی افزود: تعداد بسیاری از دانشجویان افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند و این اقدام بزرگی است و به‌عنوان یک مسلمان وظیفه خود می‌دانیم که زکات علم را با نشر آن انجام دهیم. 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این اقدام بسیار خوبی برای ارتقای سطح دانش اتباع است و در دنیا نیز همین اقدامات صورت می‌گیرد و حتی به دانشجویان خارجی بورسیه می‌دهند و انجمن‌های خصوصی در این رابطه شکل‌گرفته است. 

جهاددانشگاهی شبکه آموزشی قوی دارد

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه جهاددانشگاهی شبکه آموزشی قوی دارد، اظهارکرد: با توجه به ارتباطی که این نهاد با دانشگاه‌های کشور دارد، می‌تواند از ظرفیت اساتید دانشگاه‌های کشور در رابطه با آموزش رشته‌های مختلف به اتباع مهاجر کمک بگیرد.   

رییس جهاددانشگاهی در پایان اظهارامیدواری کرد با همکاری سازمان ملی مهاجرت و شرکت مدیریت زنجیره تأمین دانش بتوانیم کار بزرگی در این حوزه انجام دهیم، از اقدامات اتباع افغانستانی در ریشه‌کنی داعش در سوریه و منطقه قدردانی کرد.


نظر شما :