معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی:

امروز رسانه به قدرتی جهانی تبدیل شده است/ ایکنا می‌تواند در گسترش فرهنگ قرآن در جهان نقش مهمی ایفا کند

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۵ کد : ۶۹۹۴۵ معاونت فرهنگی تاپ خبر
نظری با بیان اینکه ایکنا با توجه به بین‌المللی بودن می‌تواند در گسترش فرهنگ قرآن در جهان نقش مهمی ایفا کند، اظهارکرد: این مجموعه رسانه‌ای در ترویج فرهنگ‌سازی قرآن مؤثر است و با انتشار اخبار اثرگذار می‌تواند در افزایش جمعیت مسلمانان جهان و گرایش آنان به اسلام مؤثر باشد.
امروز رسانه به قدرتی جهانی تبدیل شده است/ ایکنا می‌تواند در گسترش فرهنگ قرآن در جهان نقش مهمی ایفا کند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ بهنام نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی ضمن تبریک سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا، این مجموعه خبری را مجموعه‌ای پویا، فعال و اثرگذار دانست و اضافه کرد: امروز رسانه به قدرتی جهانی تبدیل شده و جوامع بشری با توجه به دیدگاه و اهداف خود از این ابزار استفاده می‌کنند.

نقش رسانه در انتقال اخبار

وی با اشاره به نقش رسانه در انتقال اخبار، ادامه داد: برای رشد و ارتقای جامعه باید الگوهای مناسب را معرفی کرد و رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف می‌توانند در این راستا نقش اساسی ایفا کنند. معرفی مفاخر، بزرگان و بانوان اثرگذار در الگودهی به نسل نوجوان و جوان مؤثر است و تمام رسانه‌ها از این امر مهم نباید غافل باشند.

نظری ورود ایکنا به دهه سوم فعالیت خود را قابل تحسین دانست و اظهار کرد: این مجموعه‌رسانه‌ای بسیار مؤثر و پیگیر است که توانسته در راستای اهداف تعریف شده گام‌های مؤثری بردارد. معرفی پیشکسوتان، جوانان و نوجوانان قرآنی یکی از رویکردهای این رسانه‌ است که می‌تواند در گسترش فرهنگ قرآنی مثمرثمر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: ایکنا، یکی از مجموعه خبرگزاری‌های استان است که بنده هر روز مطالعه می‌کنم. تیترهای انتخابی برای اخبار یکی از مهم‌ترین ابزاری است که از سوی این رسانه مورد توجه و دقت است.

نظری حضور مجموعه خبری ایکنا در برنامه‌ها و جلسات مختلف را بسیار مؤثر برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه ایکنا استان مرکزی حضور بسیار پررنگ در برنامه‌های قرآنی، مذهبی و فرهنگی داشته و توانسته اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم زند. معرفی پیشکسوتان قرآنی و توجه به اهم اخبار استان یکی از امتیازهای این رسانه است و این رویکرد در طول این سال‌ها ارتقا یافته است.

وی از مجموعه خبری ایکنا درخواست کرد که دهه سوم فعالیت خود را با قدرت و دقت بیشتر از قبل پشت سر گذارده و در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی اخبار درست و امیدبخش به مردم اهداف را با درنظر گرفتن سرعت، صحت و دقت پیش برد.

هریک از ما به نوعی در امیدبخشی و امیدافزایی در جامعه سهیم هستیم

معاون استاندار مرکزی با اشاره به این مطلب که ایکنا در راستای آگاهی‌بخشی به مردم رسالت سنگین و خطیری بر عهده داشته و تکلیفی مهم بردوش دارد، ادامه داد: هریک از ما انسان‌ها به نوعی در امیدبخشی و امیدافزایی در جامعه سهیم هستیم و این امر تکلیفی است الهی.

ایکنا نیاز جامعه و مخاطب را شناخته است

نظری با تأکید براینکه باید به سمت تحقق رسالت حرکت کرده و منفعل بودن یکی از عوارضی است که گاه مجموعه‌های خبری درگیر آن می‌شوند، گفت: ایکنا در طول این سال‌ها نیاز جامعه و مخاطب را شناخته و برای مخاطب مشخص اخبار مشخص و برنامه داشته است. اقناع مخاطب و برطرف کردن نیازش از اهمیت بسیار برخوردار است. متأسفانه این روزها شاهدیم که عرصه مجازی به فضای دروغ‌پراکنی تبدیل شده است و در این مسیر روایت اول بسیار مهم است. ایکنا در اغتشاشات سال گذشته اخبار خوب و اثرگذاری تهیه کرد و توانست با انتشار اخبار امیدآفرین به آرام شدن فضا کمک کند.

این مقام مسوول در پایان به نقل از ایکنا با بیان اینکه رسالت ایکنا فقط انتشار اخبار مسابقات قرآن و دوره‌های آموزشی نیست، اضافه کرد: ایکنا با توجه به بین‌المللی بودن می‌تواند در گسترش فرهنگ قرآن در جهان نقش مهمی ایفا کند. این مجموعه رسانه‌ای در ترویج فرهنگ‌سازی قرآن مؤثر است و با انتشار اخبار اثرگذار می‌تواند در افزایش جمعیت مسلمانان جهان و گرایش آنان به اسلام مؤثر باشد.

کلید واژه ها: ایکنا انتشار اخبار رسانه جامعه


نظر شما :