جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان(۱۸)

فرماندار ساوه: ظرفیت علمی- تحقیقاتی جهاددانشگاهی مبدأ تحولات و پویایی کشور است

۲۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۶:۱۹ کد : ۷۴۶۱۲ معاونت فرهنگی تاپ خبر
الیاسی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی با برخورداری از ظرفیت علمی، تحقیقاتی، پژوهشی با تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند می تواند مبدأ تحولات و پویایی بیشتر در کشور شود، افزود: این نهاد به عنوان مولود انقلاب اسلامی با تدبیر امام راحل شکل گرفت و منشاء تحولات بسیاری در سایه رهنمودها و منویات رهبری معظم انقلاب شد، به طوری که خودباوری را با عینیت بخشیدن به فرهنگ «ما می‌توانیم» به نمایش گذاشت.
فرماندار ساوه: ظرفیت علمی- تحقیقاتی جهاددانشگاهی مبدأ تحولات و پویایی کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مهدی الیاسی فرماندار ساوه ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در خصوص تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی و برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از دستاوردهای این نهاد، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب سالیان متمادی است که شعار سال را با محوریت تولید نامگذاری کرده و با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی، رشد تولید را موجب پویایی اقتصاد کشور می دانند و همواره بر جهش تولید دانش بنیان تاکید دارند.

نگاه فناورانه و تولید دانش بنیان به گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود

وی با تاکید بر اینکه نگاه فناورانه و تولید دانش بنیان باید به یک گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود، به سهم پائین تولید دانش بنیان‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و مبتنی بر نوآوری راهی برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار قلمداد می‌شود که تحقق و دستیابی به آن منوط به انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی توسط نهادهایی نظیر جهاد دانشگاهی است.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی با برخورداری از ظرفیت علمی، تحقیقاتی، پژوهشی با تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند می تواند مبدا تحولات و پویایی بیشتر در کشور شود، افزود: این نهاد به عنوان مولود انقلاب اسلامی با تدبیر امام راحل شکل گرفت و منشاء تحولات بسیاری در سایه رهنمودها و منویات رهبری معظم انقلاب شد، به طوری که خودباوری را با عینیت بخشیدن به فرهنگ «ما می‌توانیم» به نمایش گذاشت.

برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی گری؛ شاخصه اصلی جهاددانشگاهی

وی برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی گری را شاخصه اصلی جهاددانشگاهی برشمرد و گفت: تجربه نشان داده است کار جهادی با تفکر انقلابی منجر به تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی شده و نتیجه آن رشد و شکوفایی کشور خواهد شد.

الیاسی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی باید خود را موظف به انجام کارهای بر زمین مانده بداند و آن را برای خود یک تکلیف بداند، گفت: تمرکز بر کارهای بر زمین مانده به عنوان یک حرکت تاثیرگذار در این نهاد انقلابی با روحیه جهادی بیانگر آن است که جهاد دانشگاهی ترکیبی از علم و جهاد است که به دنبال اجرای طرح‌های مبتنی بر نیاز ملی و توسعه فضای ایده‌پردازی و خلاقیت بوده و به هیچ وجه بدنبال برنامه‌های بی‌اثر در کشور نیست و اجرای فعالیت‌های ثمربخش و تاثیرگذار را یک تکلیف برای خود می‌داند.

وی تلاش برای پرکردن خلاءهای تحقیقاتی توسط جهاددانشگاهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تقویت فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در نقاطی از کشور که قطب صنعت و کشاورزی هستند یک ضرورت است و این ضرورت در شهرستان ساوه که محل استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور با افزون بر ۵۰۰ واحد تولیدی است، بیشتر احساس می‌شود.

احیای مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در ساوه

فرماندار ساوه در ادامه به نقل از ایسنا، خواستار احیای مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در ساوه شد و افزود: فعالیت این مرکز آموزش عالی در ساوه متوقف شده است و باید راهکارهای لازم برای احیای این مرکز اتخاذ و با جذب رشته های مورد نیاز و  پرمخاطب، جمعیت دانشجویی شهرستان را افزایش داده و بار علمی جوانان را ارتقا داد.

وی در پایان از مسئولان جهاددانشگاهی استان مرکزی خواست تا خدمات این نهاد در شهرستان ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی در حوزه خدمات درمان ناباروری، خون بند ناف، مرکز خدمات تخصصی و ... را توسعه دهند تا علاوه بر برخورداری شهروندان ساوجی از این خدمات، بتوان زمینه بهره مندی شهرهای مجاور را نیز فراهم کرد.


نظر شما :