جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان(۲۰)

تشریح فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی/ اجرای بیش از ۴۰ طرح ملی و منطقه‌ای

۲۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۶:۵۰ کد : ۷۴۶۵۸ معاونت فرهنگی تاپ خبر
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی با تشریح فعالیت‌های یکساله این معاونت، از اجرای بیش از ۴۰ طرح ملی و منطقه‌ای در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
تشریح فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی/ اجرای بیش از ۴۰ طرح ملی و منطقه‌ای

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهارکرد: فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی از بدو تشکیل این نهاد از سال ۵۹ آغاز شد و فعالیت ویژه فرهنگی این نهاد در دانشگاه ها بواسطه حضور مخاطبانی از جنس دانشجویان و اساتید بود. بر این اساس کانون‌ها و انجمن‌های مختلفی در راستای علاقمندی‌های فرهنگی این اقشار توسط جهاد دانشگاهی در دانشگاه ها تشکیل شد که به نوعی دانشجویان در برنامه ریزی و حتی اجرای این فعالیت ها مشارکت داشتند.

وی افزود: در ادامه، با سیاست گذاری‌های جدید جهاددانشگاهی، به مرور سازمان‌ها و مراکز جدیدی همچون سازمان دانشجویان که مجموعه‌ای از کانون‌ها و انجمن‌هاست، سازمان فعالیت‌های قرآنی، مرکز افکارسنجی ایسپا، خبرگزاری های ایسنا و ایکنا تشکیل شد که ساختار کامل‌تری داشتند و در طول سال برای اجرای طرح ها و برنامه های مختلف فعالیت دارند.

غلامی گفت: خبرگزاری‌های ایسنا وایکنا به عنوان دو رسانه مهم کشور و استان در زمینه تهیه و تولید و انعکاس اخبار مختلف فعال هستند. در سال گذشته، حدود سه هزار و ۲۰۰ خبر و محصولات چند رسانه ای در ایسنا و ایکنای استان تولید و منعکس شده است. مرکز افکارسنجی ایسپا نیز با برخورداری از پرسشگران توانمند جهت انجام نظرسنجی، رضایت سنجی و ... فعالیت کرده و هرساله طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند. بر همین اساس، این مجموعه در یکسال اخیر طرح بررسی مسائل روز جامعه را به انجام رسانده و در مجموع در سال ۱۴۰۲  بالغ بر ۹ طرح افکارسنجی توسط این مرکز در استان اجرایی شده است.

وی به فعالیت سازمان ترویج و نشر جهاددانشگاهی(سازمان انتشارات) در استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این سازمان سابقه بسیار خوبی در عرصه چاپ و ارائه کتب دانشگاهی دارد، افزود: بیش از ۷۶ عنوان کتاب و ارائه و فروش کتاب از طریق سایت مجازی فروش کتاب و اجرای طرح‌های ملی فصل سخن( نقد و بررسی کتاب)، مراسم رونمایی از کتاب، مسابقات سه دقیقه ای سدید و ... از جمله اقدامات این سازمان در استان بوده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان در پایان به نقل از ایسنا، برنامه ریزی و برگزاری بیش از ۴۰ طرح ملی و منطقه ای از جمله اردوهای ایران مرز پرگهر، اردوهای فن فرهنگ، راه بلد، کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات دانشجویی، کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن و برگزاری مجموعه مسابقات فرهنگی، هنری و کتابخوانی در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان را از دیگر فعالیت‌هایی عنوان کرد که طی سال گذشته در حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان پیگیری و اجرایی شده است.


نظر شما :