نشست مشترک ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی با معاون صدای صدا و سیمای استان

۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۱ کد : ۱۰۲۰۷ اخبار عمومی تاپ خبر
با حضور شهرجردی ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی نشست مشترک با معاون صدای استان در صدا و سیمای استان مرکزی برگزار شد.
نشست مشترک ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی با معاون صدای صدا و سیمای استان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، در تاریخ یکشنبه 13 مرداد 98 شهرجردی ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی به اتفاق هیات همراه ضمن بازدید از صدا و سیمای استان مرکزی با معاون صدای این سازمان نشست مشترک برگزار نمود.

در ابتدای این نشست خاکپور معاون صدا و سیمای استان مرکزی ، ضمن خیر مقدم و همچنین تبریک فرا رسیدن 16 مرداد ماه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، در خصوص پتانسیل ها و توانمندی های استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور مطالبی را عنوان نمودند و در خصوص توجه کم به مباحث پژوهشی و تحقیقاتی در استان با توجه به جایگاه آن در کشور مطالبی را عنوان کردند.

خاکپور در ادامه افزود : نمی توان استان صنعتی داشت ولی تحقیقات علمی و پژوهشی برای توسعه آن نداشت ، با توجه به روحیه نسل جوان در آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید به دنبال بالندگی ، پویایی ، تحقیق و توسعه علمی باشیم و زمینه های پیشبرد اهداف متعالی نظام را ایجاد نماییم و ما باید به دنبال قطب علمی شدن در کنار قطب صنعتی بودن باشیم.

در ادامه این نشست شهرجردی ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی با معرفی توانمندی ها و پتانسیل های جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی عنوان کرد : جهاد دانشگاهی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دانش بنیان می باشد.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت : صدا و سیما به عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ ، آموزش و پژوهش می باشد و برنامه های آن با توجه به برد اجتماعی و پوشش سراسری می تواند نقش اساسی در اطلاع رسانی و همچنین گسترش علم آموزی و پژوهش داشته باشد و استفاده از این پتانسیل در افزایش روحیه امید و نشاط جامعه تاثیر گزار است.

شهرجردی در ادامه افزود : جهاد دانشگاهی با استفاده از پتانسیل خبرگزاری های خود به ویژه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و همچنین خبرگزاری بین المللی قرآن کریم سعی کرده در کنار اطلاع رسانی ، در زمینه گسترش فرهنگ علم و دانش و فناوری گام های بزرگی را بردارد .

وی با معرفی حوزه های فعالیت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی ، بر پژوهش محور بودن اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی تاکید و عنوان نمود نتیجه تحقیقات در جهاد دانشگاهی تبدیل به محصول خواهد شد.

در پایان این نشست مقرر گردید تعامل صدای استان و جهاد دانشگاهی افزایش یابد و همچنین جهاد دانشگاهی بستر برگزاری برنامه های علمی ، آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی را با مشارکت صداو سیمای استان ایجاد نماید.

قابل ذکر است : در انتهای این نشست رییس جهاد دانشگاهی به همراه معاونت پشتیبانی و مدیران این مجموعه از بخش های مختلف صدا و سیما بازدید نمودند.


نظر شما :