فرماندار ساوه:

ایسنا الگوی مناسبی برای سایر رسانه‌هاست/ افزایش آمار داوطلبان مجلس در ساوه و زرندیه

۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۹ کد : ۱۳۹۶۳ معاونت فرهنگی تاپ خبر
فرماندار ساوه گفت: خبرگزاری ایسنا به صورت حرفه ای و تخصصی به موضوعات می‌پردازد و الگوی مناسبی برای سایر رسانه‌هاست.
ایسنا الگوی مناسبی برای سایر رسانه‌هاست/ افزایش آمار داوطلبان مجلس در ساوه و زرندیه

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، علی میرزایی در جشن ۲۰ سالگی ایسنا که با حضور جمعی از مسئولان و خبرنگاران ساوه در جهاددانشگاهی شهرستان برگزار شد، با اشاره به انتخاب گزارش خبرنگار ایسنای ساوه به عنوان گزارش برتر ایسنای کشور اظهار کرد: کسب رتبه برتر گزارش نویسی در سطح کشور بیانگر آن است که خبرنگاران استان مرکزی و شهرستان ساوه از دانش بالایی برخوردار هستند و به دلیل حرفه‌ای بودن در کار رسانه‌ای می‌توانند یک الگوی مناسب برای سایر خبرنگاران باشند.

وی پرورش افزون بر سه هزار خبرنگار به همت خبرگزاری ایسنا در سراسر کشور را افتخاری برای این رسانه مردمی و غیردولتی دانست و افزود: خبرگزاری ایسنا مرجع اخبار دقیق، امیدبخش و موثق است و می‌تواند یک الگو برای سایر خبرگزاری‌های غیردولتی باشد.

وی نگاه کاربردی و تحلیلی به وقایع و رویدادهای جامعه را مزیت مهم ایسنا برشمرد و افزود: خوشبختانه این نگاه در ایسنای استان مرکزی و شهرستان ساوه تعمیم داده شده است و فضای رسانه‌ای ساوه در سطح ساختاری و رفتاری بر محور دلسوزی، توسعه شهر، دغدغه‌مند بودن، انضباط تشکیلاتی و کاری بنا شده و رسانه ها همواره بر توافق بر توسعه شهر ساوه گام برداشته‌اند.

معاون استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به آغاز فرآیند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه پروسه نام نویسی داوطلبین مجلس شورای اسلامی از حوزه ساوه و زرندیه در فضایی کاملا محترمانه و اخلاق مدارانه انجام و نخستین گام در تحقق این حماسه سیاسی برداشته شد.

وی به تشکیل هیات اجرایی انتخابات با دعوت از ۳۰ نفر از معتمدین مردم اشاره کرد و افزود: پس از تشکیل هیات اجرایی کار ثبت نام آغاز شد.

وی در ادامه گفت: با پایان مهلت نام نویسی، ۶۶ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل ۶۲ نفر مرد و چهار نفر زن در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه اقدام به ثبت نام کردند که این میزان در دوره گذشته ۵۳ نفر بوده است و این نوید را می‌دهد که افزایش آمار ثبت نام کنندگان زمینه ساز حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای باشد.

میرزایی با بیان اینکه استراتژی مجریان انتخابات، رعایت اصل امانتداری، بی طرفی، قانونمداری و مشارکت حداکثری است، افزود: تلاش همه ما باید جلب مشارکت گسترده‌تر مردم در این انتخابات باشد تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد روشنگری از سوی رسانه‌ها و اصحاب رسانه تصریح کرد: رسانه‌ها باید به عنوان چشم بینای جامعه با رعایت بی طرفی حضور حداکثری مردم را بازتاب دهند چون در هر انتخاباتی مردم تعیین کننده هستند و از سویی دیگر رسانه‌ها باید بسیاری از موارد را با رعایت اصل امانتداری و صادقانه به سمع و نظر مردم برسانند.

فرماندار ساوه تاکید کرد: رسانه‌ها باید روشنگر باشند ولی تبلیغ کننده برای افراد یا کاندیدای خاصی نبوده و اصل بی طرفی را رعایت کنند.

میرزایی افزود: از بین ثبت نام کنندگان ۱۱ نفر دارای مدرک دکتری، ۴۷ نفر فوق لیسانس، ۳ نفر لیسانس، یک نفر تحصیلات حوزوی و دو نفر نیز روحانی هستند. ایثارگر دو نفر و دارای سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز دو نفر هستند.

وی افزود : میانگین سنی ثبت نام کنندگان از ۳۰ تا ۳۵ سال ۱۰ نفر، از ۳۶ تا ۴۰ سال ۸ نفر،  از ۴۱ تا ۴۵ سال ۱۱ نفر، از ۴۶ تا ۵۰ سال ۱۲ نفر، از ۵۱ تا ۵۵ سال ۷ نفر، از ۵۶ تا ۶۰ سال ۸ نفر و از ۶۱ تا ۶۵ سال ۶ نفر هستند.

فرماندار ساوه گفت: در بین افراد ثبت نام کننده یک نفر وکیل،  ۴ نفر پزشک، ۴ نفرفرهنگی،  ۱۹ نفر کارمند، ۹ نفر بازنشسته، ۵ نفر استاد دانشگاه، ۹ نفر شغل آزاد، ۸ نفر سایر مشاغل و ۲ نفر نیز روحانی هستند.

وی در ادامه حفظ منافع ملی، روحیه امیدبخشی و مشارکت حداکثری در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و افزود: تبیین معیارهای انتخاب اصلح و بصیرت بخشی از ویژگی‌های رسانه‌ها و نخبگان جامعه در امر برگزاری انتخابات است تا فردی انتخاب شود که صلاحیت و اهلیت تصدی سمت نمایندگی مجلس و دستگاه قانونگذاری را داشته باشد.

میرزایی بر اخلاق محوری و پرهیز ار تخریب فضای انتخابات تاکید کرد: نباید با بداخلاقی فضای انتخابات را به سمت و سوی بی‌حرمتی و آبروریزی افراد ببریم بلکه باید با آرامش و اخلاق محوری براساس آموزه‌های دینی فضای انتخابات را مدیریت کرد.

 


نظر شما :