نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی

جهاددانشگاهی به دنبال باز کردن گره های کور علمی در کشور است

۰۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۱ کد : ۲۰۷۱۵ اخبار عمومی تاپ خبر
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی به دنبال باز کردن گره‌های کور علمی در کشور است و در انجام این ماموریت خطیر به توفیقات زیادی نائل آمده است.
جهاددانشگاهی به دنبال باز کردن گره های کور علمی در کشور است

علیرضا نظری در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که این نهاد انقلابی و علمی طی سال‌های گذشته برای نظام اسلامی رقم زده، منجر به کسب دستاورهای عظیم علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در عرصه‌های ملی و بین المللی شده است.

وی تصریح کرد: این مجموعه علمی توانسته در طول این سال ها طیف وسیع و متنوعی از محصولات و خدمات دانش بنیان را به کشور ارائه دهد و در این مسیر گره‌های کوری را که پیش روی فناوری‌های نوین قرار داشته، باز کند.

این نماینده مردم در خانه ملت از جهاددانشگاهی به عنوان سمبل و نمونه تبدیل تهدید به فرصت در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: تبدیل تهدید به فرصت با روحیه جهادی و خلاقانه از مهمترین ویژگی‌های دانشمندان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی است.

وی بیان کرد: این نهاد انقلابی با گذشت ۴۰ سال از تولد خود توانسته است در عمده محدودیت‌هایی که کشور در حوزه فناوری‌های نوین با آن مواجه بود ورود کند و با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان خلاق، باانگیزه و متعهد به پیشرفت دانش بنیان کشور، موفق شد در عرصه‌های فناوری نظیر علوم "های‌تک" خدمات بسیاری را به نظام ارائه و کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارند.

نظری در ادامه به پیشگامان انجام کارهای بزرگ و ماندگار در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: مرحوم کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی از جمله این پیشگامان بود که همواره به دنبال انجام کارهای جدید، بدیع و نوآورانه بود و به نظر می‌رسد به شکل مشکوکی در این مسیر از میدان خارج شد و شائبه ترور بیولوژیک این اندیشمند و پژوهشگر مطرح شد.

وی تصریح کرد: البته با از دست رفتن این دانشمند برجسته علمی کشور و شهادت بزرگان دیگری در عرصه فناوری علمی کشور این حرکت متوقف نشد و جوانان خلاق و مبتکر دیگری اجازه ندادند این مسیر علمی متوقف شود و پیشرفت‌های کشور در حوزه ماموریت‌های محوله به جهاددانشگاهی با همان شتاب ادامه پیدا کرد.


نظر شما :