تشریح طرح ملی مشاغل خانگی در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شازند

۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۴ کد : ۲۴۶۵۵ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
طرح ملی مشاغل خانگی در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شازند تشریح شد.
تشریح طرح ملی مشاغل خانگی در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شازند

بر اساس این گزارش؛ حسین رجبی فرماندار شازند، 22 آبان­ماه در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان که با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی و مدیر ستفا مرکزی و جمعی از مسئولان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن اعلام آمادگی تمامی دستگاه­هایی که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند بر اجرای هرچه بهتر طرح ملی مشاغل خانگی تاکید کرد.

وی خواستار ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات خانگی و سوغات در شهرستان شازند شد و افزود: این شهرستان دارای پتانسیل بسیار خوبی در حوزه مشاغل خانگی را داراست.

فرماندار شازند همچنین بر فعالیت های استارتاپ هایی که زمینه فناوری و توسعه گردشگری را در این شهرستان فراهم آورد تاکید کرد.

مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه با تشریح طرح ملی مشاغل خانگی، اظهارکرد: این طرح  در31 استان کشور به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای در راستای تحقق شعار ساو  کمک و رونق اقتصاد خانوار اجرا می شود.

وی تصریح کرد: سهمیه استان مرکزی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغال خانگی 2 هزار نفر است که با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تامین بازار مصرف اجرا می ‌شود.

شهرجردی اضافه کرد: این طرح در سه مرحله شامل شناسایی مزیت و ظرفیت‌های استان، توانمندسازی و اتصال به بازار کار مورد توجه قرار گرفته است.

فاطمه غنی پور مدیر ستفا مرکزی در ادامه گفت: طرح ملی مشاغل خانگی به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌ها و توسعه اقتصاد کشور از طریق توسعه مشاغل خانگی است.

 وی افزود: به منظور ایجاد بستر مناسب جهت فروش محصولات، فروشگاه های اینترنتی ایجاد شده تا متقاضیان و پیشرانان بتوانند محصولات خود را در سطح ملی و بین المللی به بازار عرصه نمایند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی، دبیرخانه طرح در محلات، خمین، دلیجان با محوریت نیم‌ور محلات و ساوه و زرندیه با محوریت ساوه افتتاح شده و دبیرخانه طرح در اراک،کمیجان، شازند، خنداب، تفرش، آشتیان و فراهان با محوریت اراک بزودی افتتاح خواهد شد.


نظر شما :