سرپرست جهاددانشگاهی استان خبرداد: پیوستن آزمایشگاه معتمد محیط ­زیست استان­ مرکزی به شبکه آزمایشگاهی فناوری ­های راهبردی ریاست جمهوری

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۶ کد : ۲۷۶۳۶ معاونت پژوهشی تاپ خبر
آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی استان مرکزی به جمع شبکه آزمایشگاهی فناوری­ های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیوست.
سرپرست جهاددانشگاهی استان خبرداد: پیوستن آزمایشگاه معتمد محیط ­زیست استان­ مرکزی به شبکه آزمایشگاهی فناوری ­های راهبردی ریاست  جمهوری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، دکتر علی­ اصغر غفاری ­زاده سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر، افزود: شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، پلتفرم به اشتراک­گذاری دستگاه­ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور است.

 وی تصریح کرد: باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی نیز برای تسهیل در دریافت خدمات ایجاد شده است و تخفیف های متنوعی را به اعضای هیئت علمی، دانشجویان، شرکت های دانش بنیان و صنایع کشور ارائه می دهد.

 این مقام مسئول اضافه کرد: در این شبکه خدمات آزمایشگاه های متنوعی مانند حوزه فنی و مهندسی مانند مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن؛ حوزه محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی؛ حوزه های زیست فناوری و پزشکی مانند داروسازی، سلول های بنیادی، مهندسی بافت؛ حوزه های علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و غیره، ارائه می‌شود.

 غفاری ­زاده با اشاره به اینکه پایه و اساس پیشرفت و دست‌یابی به فناوری‌های جدید، انجام پژوهش‌های کاربردی، منظم و دارای برنامه است که دسترسی محققین به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و استاندارد را طلب می‌کند، افزود: در کشور ما با وجود سرمایه‌گذاری زیاد در خرید تجهیزات پیشرفته و ایجاد آزمایشگاه‌های مختلف، همواره به دلیل ناکارآمدی سیستم خدمات‌دهی این آزمایشگاه‌ها، محققین با مشکل دسترسی به سرویس آزمایشگاهی مناسب مواجه بوده‌اند و تقاضا برای خرید تجهیزات جدید همیشه وجود داشته است.

 سرپرست جهاددانشگاهی استان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای اجرایی مدیریت این موضوع، ایجاد شبکه‌ای جامع از توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه فناوری‌های‎ پیشرفته‎ و راهبردی است.

 


نظر شما :