استاد تمام دانشگاه تهران تاکید کرد:

بیماری های ژنتیکی؛ معضلی برای کشور/ژنتیک پزشکی و غربالگری را جدی بگیریم

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۴ کد : ۲۹۸۳۵ معاونت پژوهشی تاپ خبر
استاد تمام دانشگاه تهران گفت: بیماری های ژنتیکی به معضلی برای کشور بدل شده است در حالی که این بیماری ها با یک آزمایش یا مشاوره ساده قابل کنترل هستند.
بیماری های ژنتیکی؛ معضلی برای کشور/ژنتیک پزشکی و غربالگری را جدی بگیریم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر منصور حیدری ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در آیین افتتاح آزمایشگاه ژنتیک پزشکی استان مرکزی که به همت جهاد دانشگاهی استان راه اندازی شده است، با اشاره به اینکه مشکلات و بیماری های ناشی از مسائل ژنتیک به معضل تبدیل شده است، افزود: مسلما هر بیماری و مشکل ژنتیکی، هزینه های سنگینی برای افراد و کشور به دنبال دارد در حالی که این بیماری ها با یک آزمایش و مشاوره ساده قابل کنترل هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید ژنتیک پزشکی و غربالگری را جدی گرفت، گفت: زمانی که مسئله غربالگری مطرح است و به صورت ویژه به آن پرداخته می شود، عملا وجود معاونت های پیشگیری در وزارتخانه ها و بهزیستی ضرورتی پیدا نمی کند، پس باید تمرکز بیشتری بر موضوع غربالگری داشت.

مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: باید نسل آینده را سالم پرورش داد و با توجه به پتانسیل موجود در اراک می توان اقدامات بسیاری را در این عرصه به انجام رساند. هدف از آغاز فعالیت آزمایشگاه های ژنتیک، تجارت نیست، بلکه هدف خدمات رسانی به مردم است.

پروفسور حیدری با بیان اینکه نیروهای متخصص و تجهیزات پیشرفته در آزمایشگاه های ژنتیک بکار گرفته شده اند و از این ظرفیت می توان در راستای کمک و خدمات رسانی استفاده کرد، افزود: با این امکانات می توانیم سرعت پاسخگویی به آزمایشات را بالا ببریم و حتی در زمینه تعیین هویت که به معضلی بدل شده است، نیز فعال بود.

منبع: ایسنا مرکزی

 


نظر شما :