باحضور سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی :

نشست  تخصصی پیرامون کلینیک سلامت خانواده برگزار گردید

۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۷ کد : ۳۳۵۴ اخبار عمومی معاونت آموزشی تاپ خبر
با توجه به مصوبه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی  مبنی بر راه اندازی کلینیک سلامت خانواده در جهاد دانشگاهی و با هدف معرفی فعالیتهای کلینیک سلامت خانواده و همچنین بررسی خدمات مورد نیاز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی در حوزه خانواده و کاهش طلاق برگزار شد.
نشست  تخصصی پیرامون کلینیک سلامت خانواده برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، نشست  تخصصی پیرامون کلینیک سلامت خانواده  در روز دوشنبه 28 آبان ماه با حضور مسعود شهرجردی سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی در دفتر حجت‌الله درودگر  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی  ، برگزار گردید.

مسعود شهرجردی در گفت و گو با اروابط عمومی عنوان کرد : این جلسه با توجه به مصوبه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی  مبنی بر راه اندازی کلینیک سلامت خانواده در جهاد دانشگاهی و با هدف معرفی فعالیتهای کلینیک سلامت خانواده و همچنین بررسی خدمات مورد نیاز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی در حوزه خانواده و کاهش طلاق برگزار شد.

 مسعود شهرجردی سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از فعالیتهای آموزشی و فرهنگی صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی استان مرکزی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی ، به بیان خدمات و فعالیتهای حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی از جمله مرکز دیده بانی اجتماعی، طرح پژوهشی بررسی وضعیت شاخص های توسعه اجتماعی کشور، طرح پژوهشی تدوین سند ارتقا وضعیت اجتماعی و فرهنگی سکونتگاههای غیر رسمی و ... پرداختند .

در ادامه این جلسه درود گر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی ، ضمن قدردانی از فعالیتهای جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف گفت :  براساس ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده در پرونده‌های طلاق توافقی که تکلیف قانونی است و دیگر پرونده‌های طلاق از اختیارات دادگاه است از سال ۹۵ تاکنون مراکز مشاوره خانواده در مرکز استان راه اندازی شده و تمام پرونده‌های مربوط به دعاوی حقوقی به این مراکز ارجاع داده می شود.

درودگر با اشاره به اینکه تمام تدابیر برای راه اندازی مراکز مشاوره در اکثر شهرستان ها انجام شده است، بیان کرد:  سامانه تصمیم تحت نظارت بهزیستی در اراک راه اندازی شده است که زوجینی که قصد تشکیل پرونده دارند باید به این سایت مراجعه و ثبت نام کرده تا پس از غربالگری به یکی از مراکز بهزیستی جهت مشاوره معرفی شوند. بهزیستی هم مراتب را به دفتر خدمات قضایی انعکاس داده و پس از آن دفتر خدمات قضایی اجازه ثبت پرونده را خواهند داشت تا دادگاه خانواده به پرونده آنان رسیدگی کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری کل استان در ادامه خواستار توسعه فعالیتهای جهاد دانشگاهی  در حوزه خانواده به خصوص در بخش آموزش شد.


نظر شما :