رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در بازدید ایرنا:

تمرکز جهاددانشگاهی بر موضوع آموزش پزشکی/درصدد ورود به حوزه کشاورزی و نیازهای استان هستیم

۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۷ کد : ۳۴۶۹۲ اخبار عمومی تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: این نهاد درصدد تمرکز بر موضوع آموزش پزشکی است و در یک دوره نسبت به آموزش‌های فنی و مهندسی احساس نیاز می‌شد که البته هنوز این نیاز وجود دارد و آمار توسعه آموزش‌های پزشکی در دستور کار قرار دارد.
تمرکز جهاددانشگاهی بر موضوع آموزش پزشکی/درصدد ورود به حوزه کشاورزی و نیازهای استان هستیم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری‌زاده رئیس جهاددانشگاهی استان با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی به مناسبت روز خبرنگار، افزود: شیوع بیماری کرونا از سال قبل فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را در کشور تحت تاثیر قرار داده چراکه بخش اعظمی از اقدامات این نهاد انقلابی به‌ویژه در حوزه آموزش ‌حضوری وارد کرد.

وی بیان کرد: با وجود همه محدودیت‌ها و با تلاش جهادگران افت چندانی در فعالیت‌های بخش آموزش کوتاه مدت ایجاد نشد و امسال حدود ۲۳۰ دوره آموزشی در گروه‌های پزشکی و غیرپزشکی برگزار شده و ۲۲ هزار و ۲۸۶ نفرساعت آموزش به یک‌هزار نفر به‌صورت حضوری و آنلاین ارایه شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: این نهاد درصدد تمرکز بر موضوع آموزش پزشکی است و در یک دوره نسبت به آموزش‌های فنی و مهندسی احساس نیاز می‌شد که البته هنوز این نیاز وجود دارد وآمار توسعه آموزش‌های پزشکی در دستور کار  قرار دارد.

غفاری‌زاده ادامه داد:  جهاد دانشگاهی در قسمت های پاراکلینیکی و تربیت تکنسین مورد نیاز در این حوزه، عملکرد موفقی را از خود نشان داده به‌طوری که برای نخستین بار در استان آموزش بهیاران انجام گرفته و بیش از ۸۰ درصد این نیروها جذب بازار کار شده‌اند.

وی اظهارکرد: رویکرد جدید این است که به سمت آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی و بازآموزی پزشکی عمومی و تخصصی حرکت شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در واقع نگاهی متفاوت نسبت به بازآموزی وجود دارد و تلاش می‌شود که دوره‌های بازآموزی خاص با توجه به نیاز پزشکان ارایه شود. این مرکز می‌تواند در آینده بازخوردهای خوبی داشته باشد، چراکه جوانان در این مرکز می‌توانند ایده‌های خود را بدون هیچ منعی ارایه کنند.

غفاری زاده با اشاره به اینکه این مرکز جسارت و جرات را به جوانان می‌دهد که در مسیر پرورش و تولید ایده و انجام کار گروهی قرار گیرند، افزود: تبدیل شدن جهاد دانشگاهی به یک مجموعه شتابدهنده در استان مرکزی هدف اصلی است.

وی گفت: مرکز منش در سه حوزه فناوری، صنایع خلاق فرهنگی و سلامت فعال است و امید است در حوزه‌های دیگر نیز فعالیت چشمگیر صورت گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی اضافه کرد: این نهاد در نظر دارد که به حوزه کشاورزی و نیازهای استان در این عرصه وارد شود و در این راستا حوزه گیاهان دارویی مورد توجه است.

غفاری زاده تصریح کرد: بر این اساس نیازسنجی و امور مطالعاتی در زمینه گونه‌های موجود، بررسی نیازها برای کشت و زیرساخت‌ها و بازار هدف و فرآوری گیاهان دارویی باهدف تامین ارزش افزوده برای جهاد دانشگاهی و تولیدکننده، انجام شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان در پایان یادآور شد: برای اجرای طرح مورد نظر در این حوزه نیاز به حضور سرمایه‌گذار است و تلاش شده با کمک بخش دولتی منابع مالی این طرح  تامین شود.

منبع: ایرنا مرکزی


نظر شما :