توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی؛

کارگاه های آموزش مقدماتی و پیشرفته طراحی فرش دستبافت در حال برگزاری است

۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۰ کد : ۳۶۷۷۲ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی از برگزاری دوره های مقدماتی و پیشرفته طراحی فرش دستباف در جهاددانشگاهی استان خبر داد.
کارگاه های آموزش مقدماتی و پیشرفته طراحی فرش دستبافت در حال برگزاری است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ فاطمه غنی پور مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی در این رابطه، گفت: برگزاری این دوره های در سه دوره مقدماتی، پیشرفته و نقطه و رنگ در نظر گرفته شده است که متقاضیان پس از گذراندن دوره های فوق می توانند به جمع طراحان سنتی فرش بپیوندند.

وی هدف از برگزاری این دوره ها را پرورش نیروهای جوان جهت آموزش و طراحی نقشه فرش دست باف به منظور احیا نقشه سنتی فرش عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه نقشه های سنتی فرش های دستباف ایرانی قدمتی هزاران ساله دارند و به صورت میراثی ارزشمند نسل به نسل منتقل شده اند، بنابراین تصمیم گرفته شد که به منظور جلوگیری از منسوخ شدن این طرح های قدمت دار و احیا آنها این دوره ها برای علاقمندان برگزار گردد.

غنی پور اضافه کرد: این دوره های آموزشی با حضور علی رنجبر استاد پیشکسوت فرش و  از پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 16 تا 18 در جهاددانشگاهی استان مرکزی در حال برگزاری است.

شایان ذکر است؛ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.


نظر شما :