در جدیدترین نظرسنجی ایسپا عنوان شد؛

آیا شما قصد دارید در آینده واکسن کرونا بزنید؟

۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۷ کد : ۳۷۷۷۶ اخبار عمومی تاپ خبر
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به منظور سنجش نگرش شهروندان در خصوص سنجش نگرش مردم به واکسن زدن کرونا در آینده، یک نظرسنجی در مقیاس ملی انجام داده است.
آیا شما قصد دارید در آینده واکسن کرونا بزنید؟

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی به نقل از روابط عمومی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، این مرکز به منظور سنجش نگرش شهروندان به واکسن زدن کرونا در آینده، یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است.

 ۸۳.۳ درصد از شهروندان بالای ۱۸ سال گفتند حداقل یک دوز واکسن کرونا زده‌اند، در مقابل ۱۶.۶ درصد بیان کردند هنوز واکسن کرونا تزریق نکردند.

 در سوالی از شهروندانی که هنوز واکسن کرونا نزدند(۱۶.۶ درصد) پرسیده شد: «آیا شما قصد دارید در آینده واکسن کرونا بزنید یا خیر؟» ۶۳.۴ درصد از افرادی که گفتند واکسن کرونا نزده‌اند، اظهار داشتند که در آینده واکسن را می‌زنند و در مقابل ۳۴.۳ درصد از افرادی که تا الان واکسن تزریق نکرده‌اند، بیان کردند که در آینده واکسن کرونا تزریق نخواهند کرد. ۲.۳ درصد هم به این سوال پاسخ ندادند.

بنابراین ۵.۷ درصد از کل پاسخگویان گفتند که در آینده واکسن کرونا تزریق نخواهند کرد. در نظرسنجی شهریور ایسپا، ۱۴.۲ درصد از شهروندان بالای ۱۸ سال گفته‌ بودند اصلاً تمایلی به زدن واکسن کرونا ندارند. این درصد در نظرسنجی حاضر به ۵.۷ کاهش پیدا کرده است.

گفتنی است؛ نظرسنجی در سطح ملی(شهر و روستا) در تاریخ ۹ تا ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۶۱۲ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است.


نظر شما :