عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تاکید کرد:

آمادگی استان مرکزی جهت تعامل صنایع با جهاددانشگاهی/تولیدات جهاددانشگاهی منجر به رفع نیاز کشور شده است

۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۴ کد : ۴۰۰۷۵ اخبار عمومی تاپ خبر
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر آمادگی استان مرکزی جهت هماهنگی و تعامل صنایع با جهاددانشگاهی تاکید کرد و افزود: صنایع این استان از توانمندی بالایی برای تولیدات مورد نیاز جهاددانشگاهی برخوردار هستند و ارتباط موثر می تواند ظرفیت تولید را با اقدامات فناورانه و تحقیقاتی ارتقا دهد و به تولید انبوه کمک کند.
آمادگی استان مرکزی جهت تعامل صنایع با جهاددانشگاهی/تولیدات جهاددانشگاهی منجر به رفع نیاز کشور شده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی با بیان اینکه کار جهادی با روحیه انقلابی شالوده فعالیت‌های جهاددانشگاهی است، تصریح کرد: تولیدات جهادی این نهاد انقلابی در عرصه‌های مختلف منجر به رفع نیازهای کشور شده است.

وی که در سومین روز از برگزاری این نمایشگاه از آن بازدید و در جریان دستاوردهای این نهاد قرار گرفت و با مسئولان این نهاد گفتگو کرده است، با بیان اینکه جهاددانشگاهی توانایی تولید محصولات بیشتری را دارد و از این نهاد انتظار می رود که این مهم را عملیاتی کند، افزود: لازم است تولیدات جهادی بویژه در عرصه دانش بنیان افزایش یابد تا تاثیرگذاری آن در حوزه‌های اقتصادی و نیازهای داخلی برای قطع وابستگی به وضوح دیده شود. این نهاد می‌تواند در حوزه اقتصادی و دانش بنیان حرفی برای گفتن داشته باشد.

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه برای جلوگیری از خروج ارز از کشور و برای ارزآوری، قیمت تمام شده محصول در کشور باید تفاوت فاحشی با مشابه خارجی داشته باشد و جهاد دانشگاهی نیز باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد و تولید انبوه محصولات را نیز عملیاتی کند، اظهار کرد: جهاددانشگاهی برای تولید انبوه محصولات تولیدی باید جدیت و برنامه مدون داشته باشد و با بهره‌گیری از ظرفیت وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نمونه های تولیدی را به تولید انبوه برساند.

آصفری با اشاره به توانمندهای نقاط مختلف کشور گفت: استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور از ظرفیت بالایی با استقرار کارخانجات بزرگ و صنایع مادر برخوردار است و جهاددانشگاهی باید با ارتباط موثر با صنعت از ظرفیت‌های صنعتی استان و فناوری های موجود در جهت تولیدات دانش بنیان بهره گیری کند.

وی بر آمادگی استان مرکزی جهت هماهنگی و تعامل صنایع با جهاددانشگاهی تاکید کرد و افزود: صنایع این استان از توانمندی بالایی برای تولیدات مورد نیاز جهاددانشگاهی برخوردار هستند و ارتباط موثر می تواند ظرفیت تولید را با اقدامات فناورانه و تحقیقاتی ارتقا دهد و به تولید انبوه کمک کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص بازدید تیم تخصصی جهاد دانشگاهی کشور در حوزه صنعت از صنایع مادر استان مرکزی، گفت: مجموعه استان آمادگی لازم را برای بازدید جهاددانشگاهی از صنایع مادر دارد و هر زمان که جهادگران این نهاد انقلابی اعلام کنند استان مرکزی آماده مهیا کردن زمینه این بازدید است.

گفتنی است؛ نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی ۱۴۰۰، از پنجم تا نهم دیماه در بوستان گفتگو تهران برگزار شد.

منبع: ایسنا مرکزی

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان مرکزی کشور تولید تولید انبوه نهاد مرکزی


نظر شما :