امام جمعه ساوه تاکیدکرد:

جهاددانشگاهی؛ نهادی تاثیرگذار در حوزه علمی و فناوری/لزوم احیای مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در ساوه

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۵ کد : ۴۳۴۷۸ معاونت آموزشی تاپ خبر
در نشست امام جمعه و سرپرست فرمانداری شهرستان ساوه با رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، بر از سرگیری فعالیت مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی ساوه تاکید شد.
جهاددانشگاهی؛ نهادی تاثیرگذار در حوزه علمی و فناوری/لزوم احیای مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در ساوه

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه در این دیدار با گرامیداشت مقام معلم و استاد، گفت: دشمن به خوبی استاد شهید مرتضی مطهری را شناخت و یک تفکر را نشانه گرفت چرا که استاد مطهری به تناسب نیاز جامعه قلم می‌زد و کتاب می‌نوشت. عاشقانه و عاقلانه نیاز جامعه را شناسایی می‌کرد و متناسب با موقعیت زمانی و مکانی و در هر مقطعی فعالیت فرهنگی می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه زمان شناسی و مکان شناسی یک اصل در حوزه برنامه‌ریزی است، افزود: زمان شناسی و مکان شناسی در حوزه علمی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که توسعه علمی و آموزشی جامعه منجر به توسعه پایدار خواهد شد.

 

جهاددانشگاهی؛ نهادی تاثیرگذار در حوزه علمی و فناوری

حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر توسعه مراکز آموزش عالی در ساوه، گفت: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی و برخوردار از یک ظرفیت تاثیرگذار در حوزه علمی و فناوری است که باید از این ظرفیت که برای رفع نیازهای جامعه گام بر می‌دارد استفاده کرد.

امام جمعه ساوه خواستار احیای مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاددانشگاهی ساوه شد و افزود: باید نیازسنجی کرد و بر اساس عقلانیت و مطالعه دقیق رشته‌های متناسب با نیاز شهر ساوه با مزیت صنعتی و کشاورزی جذب کرد.

مهدی الیاسی سرپرست فرمانداری ساوه نیز گفت: ظرفیت بالای ساوه در حوزه آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در کنار مزیت صنعتی و کشاورزی آن می طلبد تا مراکز آموزش عالی در این شهرستان توسعه یابد.

ساوه پاشنه آشیل استان مرکزی است

وی با تاکید بر اینکه افزایش سرانه فرهنگی و آموزشی موجب خواهد شد تا روح شهر کهن و تاریخی ساوه لطیف شود، افزود: باید از همه ظرفیت‌های این شهرستان ویژه استفاده کرد تا توسعه ناپایدار اتفاق نیفتد که در این صورت مجموعه استان آسیب خواهد دید.

این مقام مسئول بیان کرد: ساوه پاشنه آشیل استان مرکزی است و توسعه ساوه به منزله توسعه استان مرکزی به شمار می‌رود بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه این شهر استفاده کرد.

جهاددانشگاهی بخشی از زیرساخت های توسعه آموزش عالی را تامین کند

الیاسی افزود: شهرستان ساوه به دلیل پتانسیل بالایی که دارد از اولویت‌های اول مردم نظیر اشتغال خارج و به سمت اولویت‌های ثانویه نظیر زیر ساخت‌های فرهنگی عمرانی پیش رفته است و جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد در خدمت به حوزه علمی و آموزشی می‌تواند بخشی از این زیرساخت‌ها نظیر توسعه آموزش عالی را تامین کند.

وی خواستار آمایش سرزمینی برای نیازسنجی افراد جویای علم به منظور تحصیل در رشته‌های دانشگاهی شد و افزود: افزایش سرانه جمعیت این شهرستان می طلبد تا مراکز آموزش عالی توسعه یافته و متناسب با نیاز شهروندان رشته های دانشگاهی جذب شود.

دکتر مهدی رئوفی رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی نیز در این نشست، گفت: با انجام آمایش سرزمینی برای بررسی دقیق رشته‌های مورد نیاز آمادگی آغاز مجدد فعالیت مرکز علمی و کاربردی جهاددانشگاهی ساوه را داریم.

وی افزود: باید بررسی کرد که آیا ساوه ظرفیت افزوده شدن به مراکز آموزش عالی را خواهد داشت تا در کنار پذیرش دانشجو بتوان دوره های پودمانی تجمیعی برگزار کرد.

رئوفی اظهارکرد: فعالیت مراکز آموزش عالی علمی کاربردی براساس نیاز جامعه و هر شهرستانی صورت می‌گیرد و  رشته های دانشگاهی نیز متناسب با نیاز دانشجویان ارائه می شود.

 احیای مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در حوزه بین الملل

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در دستورالعمل ابلاغی سالهای گذشته فعالیت مراکز علمی کاربردی وابسته به بخش دولتی متوقف و تعطیل شدند و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ساوه نیز به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی از ادامه فعالیت باز ایستاد اما به دلیل درخواست مسئولان و مردم در ساوه، به دنبال احیای مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی حتی در حوزه بین الملل برای اتباع بیگانه هستیم.

منبع: ایسنا مرکزی

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی ساوه علمی کاربردی


نظر شما :