دبیر اتاق تعاون ساوه تاکیدکرد:

تشکیل کارگروه علمی با مشارکت جهاددانشگاهی جهت برگزاری جشنواره ملی انار ساوه

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۸ کد : ۴۸۲۸۶ معاونت پژوهشی تاپ خبر
داوری به تشکیل کارگروه‌های تخصصی جشنواره اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه علمی با مشارکت جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی به منظور نگاه تخصصی و علمی به برگزاری جشنواره مهمترین و اصلی‌ترین کارگروه است که کار تحقیقاتی و پژوهشی در تولید محصول انار انجام خواهد داد.
تشکیل کارگروه علمی با مشارکت جهاددانشگاهی جهت برگزاری جشنواره ملی انار ساوه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مهدی الیاسی فرماندار ساوه در نشست هماهنگی برگزاری همایش و جشنواره ملی انار در ساوه، اظهارکرد: این جشنواره قرار است در مسجد جامع ساوه که نماد معرفی تاریخ هزار ساله این شهرستان و شاهکار معماری اصیل ایرانی است برگزار شود تا علاوه بر معرفی انار به عنوان محصول شاخص ساوه، ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری به شرکت کنندگان در جشنواره شناسانده شود.

وی با بیان اینکه ساوه با محصول انار در جهان شناخته می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه فرآیند برگزاری سالانه جشنواره انار در قطب تولید این محصول که آوازه جهانی دارد چندسالی است متوقف شده و برخی نقاط دیگر کشور پیشتازی کرده و اقدام به برپایی جشنواره انار کردند.

فرماندار ساوه ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد که با توجه به عجین بودن نام ساوه با انار امسال این جشنواره و آن هم برای اولین بار در سطح ملی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در برپایی این رخداد ملی باید از همه ظرفیت‌های شهرستان در هرچه باشکوهتر برگزار شدن جشنواره استفاده کرد، گفت: ساوه دارای مزیت صنعتی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که توانمندی‌های این شهرستان در حاشیه برپایی جشنواره به بازدیدکنندگان معرفی شود.

الیاسی خواستار حضور شرکت‌کنندگان در جشنواره در روستاهای انار خیز ساوه شد و افزود: علاوه بر عرضه محصول انار و فرآورده‌های آن در نمایشگاه باید سازوکاری فراهم شود تا شرکت کنندگان در روستاهای انار خیز حضور یافته و ضمن بازدید از باغات انار از نزدیک در جریان فرآیند تولید انار و فرآورده‌های آن قرار گیرند و شور و نشاط به همراه داشته باشد.

امیررضا یوسفیان شهردار ساوه نیز گفت: برگزاری جشنواره ملی انار موجب برندسازی برای ساوه به عنوان قطب تولید محصول انار و شهر یاقوت‌های سرخ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شناساندن و معرفی ساوه با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالا موجب توسعه و پیشرفت می‌شود، ادامه داد: در سال های گذشته جشنواره‌های انار در نقاطی از کشور برگزار می‌شد که در تولید انار حرفی برای گفتن ندارند در حالی که قطب تولید انار جهان در برگزاری جشنواره و نمایشگاه محروم بود.

شهردار ساوه گفت: حضور بخش خصوصی و تجارت خارجی با حضور سفرای کشورهای دیگر و تجار و بازرگانان در این جشنواره منجر به هم اندیشی برای بهره گیری از فرصت‌ها خواهد شد.

محمدمسعود داوری دبیر اتاق تعاون ساوه نیز به تشکیل کارگروه‌های تخصصی جشنواره اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه علمی با مشارکت جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی به منظور نگاه تخصصی و علمی به برگزاری جشنواره مهمترین و اصلی‌ترین کارگروه است که کار تحقیقاتی و پژوهشی در تولید محصول انار انجام خواهد داد.

وی در پایان به ایسنا، گفت: تشکیل کارگروه تخصصی اقتصادی و بازرگانی با مدیریت اتاق بازرگانی برای دعوت از سرمایه‌گذاران، گردشگران و تجار، کارگروه زیربنایی با مدیریت شهرداری برای تامین زیرساخت‌های برگزاری جشنواره، کارگروه گردشگری با مدیریت میراث فرهنگی و کارگروه فرهنگی با مدیریت اداره ارشاد و سپاه از جمله کارگروههای جشنواره ملی انار است.

گفتنی است؛ جشنواره و نمایشگاه ملی انار ۱۱ و ۱۲ آبان ماه سالجاری به مدت دو روز در شهرستان ساوه برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: جشنواره ملی انار ساوه


نظر شما :