جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/(۱۵)رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی :

هدفمندی فعالیت‌های جهاددانشگاهی نقطه قوتی برای کشور است/این نهاد ابزار خوبی برای تقویت روحیه امیدآفرینی در جامعه دارد

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۷ کد : ۶۰۶۸۴ اخبار عمومی تاپ خبر
داستان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با ابزارهایی که در اختیار دارد می‌تواند نقاط قوت و تجارب موفق خود و شرکت‌های دانش بنیان را در جهت تقویت روحیه امیدآفرینی در جامعه و بویژه به نسل جوان انتقال دهد.
هدفمندی فعالیت‌های جهاددانشگاهی نقطه قوتی برای کشور است/این نهاد ابزار خوبی برای تقویت روحیه امیدآفرینی در جامعه دارد

به گزارش روابط عمومی  جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محمدعلی داستان رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی در آستانه فرا رسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهارکرد: تنوع فعالیتی که در مجموعه جهاددانشگاهی هست اگر درست و هدفمند استفاده شود، می‌تواند نقطه قوتی برای کشور باشد و برای اینکه از این ظرفیت‌ها در مسیر درست استفاده شود باید در مکان‌هایی به کار گرفته شود که سایر بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه دانش بنیان وارد نشده باشند.

جهاددانشگاهی الگوهای موفقی مانند پژوهشگاه رویان داشته که نمونه بارز یک عملکرد درخشان در کشور است

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند خلاءهای موجود در حوزه دانش بنیان را با استفاده از توانمندی‌های خود شناسایی و جبران کند، افزود: جهاددانشگاهی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی، الگوهای موفقی مانند پژوهشگاه رویان را داشته که نمونه بارز یک عملکرد درخشان در کشور بوده است. موفقیت‌ها، موانع و راهکارهایی که توسط این نهاد برای رفع آنها بکار گرفته شده است باید به صورت یک الگو به شرکت های دانش بنیان و سازمان‌های دیگر این حوزه منتقل شود تا شاهد پیشرفت‌ در حوزه دانش بنیان کشور باشیم.

داستان با اشاره به همکاری‌های چندجانبه پارک علم و فناوری با مجموعه جهاددانشگاهی استان مرکزی، گفت: پارک در تلاش است تا هم افزایی خوبی بین شرکت های دانش بنیان و جهاد دانشگاهی انجام شود تا موفقیت‌هایی را برای تمام طرف‌ها در پی داشته باشد. جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از زیرساخت‌ها و توانمندی‌های خود می‌توانند مشکلات یکدیگر را حل کنند و هم افزایی خوبی داشته باشند.

انتقال تجارب موفق جهاددانشگاهی به نسل جوان

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی در پایان به نقل از ایسنا با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ابزارهای خوبی برای انتقال و تقویت روحیه امیدآفرینی در جامعه دارد، تصریح کرد: این نهاد ضمن اینکه می‌تواند نقاط قوت و تجارب موفق خود را به نسل جوان منتقل کند، با ابزارهای رسانه‌ای که در اختیار دارد می‌تواند تجربیات و نقاط قوت شرکت‌های دانش بنیان را نیز به نسل امروز معرفی کند تا نسل جدید بداند که از مسیر شرکت دانش بنیان می‌تواند هم درآمد خوبی کسب کند و هم موفقیت‌های درخشانی برای خود و کشور رقم بزند.

کلید واژه ها: شرکت دانش بنیان جهاد دانشگاهی


نظر شما :