رئیس جهاددانشگاهی:

برگزاری بزرگترین رویداد هوش مصنوعی در کشور توسط جهاددانشگاهی/فرهنگ خودباوری سرلوحه فعالیت‌های این نهاد قرار دارد

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۳۸ کد : ۶۰۸۵۸ اخبار عمومی تاپ خبر
دکتر مسلمی با اشاره به توجه این نهاد به حوزه هوش مصنوعی، گفت: بزرگترین رویداد هوش مصنوعی در کشور توسط جهاد دانشگاهی به زودی برگزار می‌شود.
برگزاری بزرگترین رویداد هوش مصنوعی در کشور توسط جهاددانشگاهی/فرهنگ خودباوری سرلوحه فعالیت‌های این نهاد قرار دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر حسن مسلمی‌نائینی در آیین چهل‌وسومین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی که در پژوهشگاه رویان برگزار شد، در سخنانی با اشاره به گذشت چهل‌وسه سال از عمر جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: شانزدهم مرداد ماه سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی، این نهاد انقلابی را به تمام جهادگران جهاد دانشگاهی،مدیران این نهاد انقلابی و بازنشستگان جهاد دانشگاهی تبریک می‌گویم.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه ۱۷ مرداد به یاد محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است،اظهار کرد: این روز را به خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سیناپرس تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با دیدگاه ژرف خود درباره جهاددانشگاهی اظهار نظر کرده اند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر این باور هستند که جهاد دانشگاهی فقط یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ است. بنابراین اگر فرهنگ جهادی جهاددانشگاهی را گسترش دهیم، کشور را به سمت عزت و استقلال حقیقی سوق داده‌ایم.

جهاددانشگاهی تجلی فرهنگ تلاش جوانان، فرهنگ عالمانه و نوآوری و ما می‌توانیم است

دکتر مسلمی درباره ماهیت جهاد دانشگاهی گفت: فرهنگ خودباوری که سرلوحه فعالیت این نهاد قرار دارد. جهاددانشگاهی تجلی فرهنگ تلاش جوانان، فرهنگ عالمانه و نوآوری و ما می‌توانیم است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود از جهاد دانشگاهی تقدیر کرده است و آن را یک فرهنگ و حرکت مثبت شمرده است. فرهنگ جهاد دانشگاهی، نیاز جامعه است و بایستی در راستای حفظ آن تلاش کنیم. 

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اولین برنامه تحولی این نهاد انقلابی با کمک متخصصان و اساتید دانشگاه در حال تدوین است، افزود: این برنامه سلیقه‌ای نیست و برای اینکه بتوانیم یک دیدگاه عالمانه داشته باشیم، از اساتید دانشگاه‌ها کمک گرفتیم. امیدواریم که با توجه به تغییرات کشور و جهان پیرامون بتوانیم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم و نقاط قوت خود را ارتقاء دهیم. با توجه به شرایط می‌توانیم نقشه راه خود را تدوین کنیم.برای این منظور  از پژوهشگاه علوم انسانی و علوم اجتماعی کمک گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: به تدوین مبانی و اصول حکمرانی جهاد دانشگاهی با توجه به تغییرات جامعه، تدوین اندیشه تحولی براساس بیانات امام و رهبری، اندیشه تحولی بر اساس اسناد و ماموریت نقشه جامع علمی کشور ، بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها، تغییر ماموریت در امر فرهنگی، اشتغال و تجاری‌سازی توجه کرده‌ایم و برنامه تحولی در حال تدوین است.

ما باید علوم انسانی را در کانون توجه قرار دهیم

دکتر مسلمی گفت: ما باید علوم انسانی را در کانون توجه قرار دهیم. اگر به علوم انسانی توجه نکنیم، سایر علوم ابتر می‌مانند. همچنین به شعار سال توجه کرده‌ایم و آن را در کانون توجه قرار داده‌ایم. 

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در دهه ۸۰ در امور فرهنگی فعال بوده است، گفت: باید به امور فرهنگی بیشتر توجه کنیم. 

توجه جهاددانشگاهی به انتقال دانش و بومی‌سازی آن

دکتر مسلمی با اشاره به توجه جهاددانشگاهی به انتقال دانش و بومی‌سازی آن، گفت: ما برای تحقق اهداف این موضوع در نقشه جامع علمی کشور تلاش می‌کنیم.

این مقام مسوول در پایان گفت: جهاددانشگاهی به هوش مصنوعی نیز توجه کرده است. بزرگترین رویداد هوش مصنوعی در کشور توسط جهاد دانشگاهی به زودی برگزار می‌شود. 

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی فرهنگ


نظر شما :