مراسم رسمی آغاز سال کاری ۱۳۹۸ در جهاد دانشگاهی استان مرکزی

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۴ کد : ۶۲۰۴ اخبار عمومی تاپ خبر
شهرجردی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ضمن تبریک سال ۱۳۹۸ و همچنین ابراز همدردی خود با هم وطنان سیل زده ، به بیان رویکرد ها و ماموریت های جهاد دانشگاهی استان مرکزی پرداخت.
مراسم رسمی آغاز سال کاری ۱۳۹۸ در جهاد دانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، مراسم رسمی آغاز سال کاری 1398 ، با حضور ریاست و معاونین و اعضای جهاد دانشگاهی استان مرکزی در سالن آمفی تئاتر این نهاد انقلابی برگزار گردید.

در این مراسم شهرجردی عنوان کرد : با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبریمدظله العالی که به مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بوده و فصل جدید جمهوری اسلامی می باشد، می بایستی کلیه جهادگران با محور قرار دادن این بیانیه در فعالیت های سال 98 واحد فصل جدیدی از فعالیت های جهاد دانشگاهی در استان را به وجود آورند.

وی افزود : با توجه به اینکه سه دهه از آخرین تغییر و تحولات در وظایف و مأموریت های جهاددانشگاهی می‌گذرد و در این مدت عواملی همچون شتاب تحولات بخش های مختلف، چالش‌ها و نیازهای تخصصی جدید و مغفول‌مانده، تجربیات قابل توجه در جهاد، قابلیت‌ها وتوانمندی‌های گسترده و ماهیت انقلابی و توسعه‌ای، نیازمند است کلیه جهادگران در بخش های مختلف کارشناسی و مدیریتی اقدامات شایسته ای را داشته باشند. از لحاظ مدیریتی با مطالعه تطبیقی سازمان‌هایی از جمله مؤسسه «فرانهافر» و «ماکس پلانک» در آلمان و مؤسسه «کیست» در کره و «ایتره» در تایوان با جهاد دانشگاهی، نشان می دهد که مدیران آنها، به حداقل سی سال آینده فکر کرده و فعالیت های فعلی آنها برای دهه های بعدی بوده و توسعه و پیشرفت را از مسیر کار، فعالیت، کارآمدی، تولید و مزیت نسبی دانسته و شفافیت و قاعده مندی را دو اصل ثابت پیشرفت می باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در ادامه گفت : جهاد ما نهادی است که وابستگی به جریان های سیاسی چپ و راست ندارد. لذا از استقلال سیاسی برخورداریم که اگر صرفا برای بقا باشد البته مطلوبیتی ندارد. این استقلال باید در مسیر پیشرفت، رشد و انباشت به کار گرفته شود. در این زمینه به نظر باید شاقول انتظارات تنظیم گردد. جهاد توسعه یافته جهادی است که با افراد محدودی هدایت نمی شود، وقتی مسئولیت در یک ذهن خلاصه شود، تعداد اشتباهات زیاد شده و انباشته می شوند. اگر اشتباه مسئولیت نداشته باشد تعداد اشتباهات افزایش می یابند.لذا در این زمینه نیاز به سیستم بوده و کانون سیستم نیز شخصیت همکاری و یادگیری است.  پس افراد مهم نیستند فکر و اندیشه آنها مهم است. در هیچ سازمانی فکرها یکی نشده اند بلکه به هم نزدیک شده اند. لذا امروز در گام دوم انقلاب مدیریت یعنی غیرفردی کردن مدیریت بوده و افراد به سیستم وفادار بوده نه به افراد. همه ما می بایستی تعلق خاطر عمیقی به جهاد داشته و فعالیت در جهاد را به صورت کاری جمعی دیده و به صورت سیستمی رفتار نماییم ، از مزایای سیستم این است که حرف زدن مسئولیت پیدا می کند، تاریخ مهلت قداست پیدا می کند، متخصص جایگاه پیدا می کند، مدیران مجبور به حل مشکل می شوند نه مدیریت، افراد بی تعهد نمی توانند طولانی فیلم بازی کنند، حرف ناپسند زدن هزینه پیدا می کند و نمی توان طولانی مدت اطلاعات و تحلیل غلط ارایه داد. بی ثباتی در این زمینه جهاد را به سوی امور کوتاه مدت و فعالیت های کوتاه مدت سوق می دهد.هیچ سازمانی نمی تواند بدون تئوری، پیشرفت کند. مبنای این تئوری، تعامل، اعتماد، همکاری، برای یکدیگر جا باز کردن و رعایت حدود یکدیگر است. لذا توسعه در جهاد یک آناتومی دارد که لازم است بین ارکان جهاد به درک صحیحی رسید که این هم نیازمند تجربه است.

در پایان این سخنرانی ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، چارچوب ماموریت ها و رویکردهای اجرایی توسط بخش های مختلف در فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبیین گردد.


نظر شما :